۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
روزهای روشن در انتظار معادن کویر| خام فروشی تعطیل می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

روزهای روشن در انتظار معادن کویر| خام فروشی تعطیل می شود

بیرجند- جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در شورای معادن مصوب کردیم که ظرف سه سال آینده هیچگونه ماده خامی از استان خارج نشود.

عباس جرجانی در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت های معدنی در خراسان جنوبی بیان کرد: استخراج سالانه معادن مس استان یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن در سطح ۳۰۱ کیلومتر مربع بوده که در این معادن ۸۵۱ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع ۲۶ معدن مس در استان خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: ذخیره این معادن بیش از ۲۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تن در سال است که زمینه اشتغال ۵۷۱ نفر را در این معادن فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این که سیاست سازمان ایجاد واحدهای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی است، گفت: در شورای معادن مصوب کردیم که ظرف سه سال آینده هیچگونه ماده خامی از استان خارج نشود.

جرجانی با اشاره به وجود معدن مس پلوند در فردوس، بیان کرد: ذخیره این معدن یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده که به هفت میلیون و ۵۰۰ هزارتن افزایش یافته است.

وی اشتغال مستقیم این واحد را ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت سالانه این واحد ۱۰ هزار تن کنسانتره مس است.

جرجانی بیان کرد: واحد فرآوری مس شهرستان فردوس در زمینی به مساحت ۴۳۰ هزار متر مربع با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و پیش‌بینی دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث می‌شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha