۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کاهش اختلاف ارزش ذاتی و بازار صندوق پالایش و دارایی یکم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

کاهش اختلاف ارزش ذاتی و بازار صندوق پالایش و دارایی یکم

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: با تصویب و اصلاح اساسنامه صندوق پالایش و دارایی یکم، اختلاف معاملاتی ارزش ذاتی و ارزش بازار صندوق کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار؛ مجید عشقی درباره مصوبه شب گذشته هیات دولت در خصوص اصلاح اساسنامه صندوق پالایش و دارایی یکم، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در بازار داشتیم صندوق‌های دولتی است که پالایش و دارایکم از سال ۹۹ پذیرش شدند و پذیره نویسی شدند و در بورس مورد معامله قرار می‌گیرند، فاصله بین قیمت معامله این دو صندوق با قیمت واقعی آن‌ها که ارزش ذاتی شان است، مشکل ساز شده بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: صندوق‌های مختلفی در بازار سرمایه داریم که روی تابلو معامله می‌شوند و این صندوق‌ها فارغ از این که بازار چه جهتی داشته باشد نزدیک ارزش واقعی معامله می‌شوند. صندوقی در بازار نداریم که این قدر فاصله داشته باشد بعضا ۳۰ تا ۳۵ درصد فاصله بین ارزش واقعی و ارزش روز معاملاتی این صندوق‌ها بود با تصویب این اساسنامه و اصلاحی که در اساسنامه اتفاق افتاد، تمهیداتی خواهیم اندیشید که مدیر صندوق و بازارگردان صندوق وارد معاملات این صندوق خواهد شد و اگر اختلاف جدی بین ارزش واقعی صندوق و قیمت بازارش باشد این انگیزه را دارد که از بازار خریداری کند و آن واحدهای سرمایه گذاری را ابطال کند.

عشقی همچنین گفت: طبق رویه مصوبات دولت، یک هفته تا ۱۰ روز ابلاغ آن طول می‌کشد، ولی ما متوقف نشدیم اعلام کردیم که اساسنامه را، چون باید مجمع برگزار کنند در طی چند روز آینده مجمع برگزار شود تا اساسنامه اصلاح شود، همزمان با ابلاغ این مصوبه از طرف دولت دیگر کار اجرایی این عملیات بازارگردانی و صدور ابطال واحدهای صندوق توسط مدیر صندوق انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha