۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
راهنمای ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ با ثبت ونک

راهنمای ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ با ثبت ونک

ثبت شرکت علاوه بر اینکه شما را به یک شخصیت حقوقی بدل می کند، مزایای بسیار دیگر نیز دارد.

به گزارش بازار، در ابتدا باید بدانیم که چرا ثبت شرکت اولین گام اساسی در ایجاد یک تجارت موفق است .
در واقع این کار رسمیت بخشیدن به کار و فعالیت شماست.
ثبت شرکت علاوه بر اینکه شما را به یک شخصیت حقوقی بدل می کند، مزایای بسیار دیگر نیز دارد.

در واقع بیشتر تجارت های موفق به صورت رسمی به ثبت رسیده اند تا بتوانند بدون مشکلات حقوقی فعالیت خود را ادامه دهند.
افرادی که یک شرکت تاسیس می کنند باید به خوبی از روند ثبت شرکت آگاه بوده و شرایط ، مراحل ، مدارک مورد نیاز را به خوبی بشناسند ، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا به خوبی با این فرایند آشنا شوید.

در ابتدا نگاهی کلی به مفهوم شرکت بیندازیم . در واقع شرکت به معنای توافق دو یا چند نفر که می خواهند به صورت مشترک یک فعالیت و کسب و کارتجاری را باهم انجام دهند گفته می شود ، این افرادی می توانند دو یا چند نفر باشند اما حداقل تعداد افراد دو نفر است . این شرکت بسته به نوع آن شرایط متفاوتی را برای اعضایش در نظر می گیرد. نوع مسئولیت ، میزان سهام ، حق امضا و قدرت تصمیم گیری در هر شرکت با توجه به عنوان آن شرکت تعیین می شود.

برای آنکه هر کدام از موارد بالا به صورت رسمی و قانونی مشخص شود باید ثبت شرکت صورت بگیرد تا در زمان فعالیت شرکت به مشکل بر نخورد.

مزایا و معایب ثبت شرکت

یک نکته که میتواند جزو معایب ثبت شرکت باشد الزام به داشتن شریک است که البته این امر هم نکات خوب و بد خود را دارد ، یک شریک خوب می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود و یا یک شریک بد می تواند آن را نابود کند. از دیگر مواردی که عده ای آن را جزو معایب ثبت شرکت می دانند مشکلات مالیاتی است که البته این امر برعکس است و شرکت های ثبت شده بسیار کمتر دچار این گونه مشکلات می شوند و شرکت های ثبت شده بهتر می توانند مسائل مالی خود را مدیریت کنند.

یکی از مزایای ثبت شرکت ایجاد یه وجهه رسمی و حقوقی و توانایی بستن انواع قرار داد با شرکت های دولتی و خصوصی و اخذ وام بانکی و همچنین شرکت در انواع مزایده ها و مناقصات است ، علاوه بر اینا ایجاد یک حساب شرکتی و داشتن سند برای انجام کلیه فعالیت های شرکت در راستای موضوع آن است

انواع شرکت ها

به صورت کلی شرکت ها به دو نوع مدنی و تجاری دسته بندی می شوند. شرکت های مدنی ( که البته در این مقاله به آنها نمی پردازیم) از اجتماع مالکین حقیقی و حقوقی برای روی هم گذاشتن سهم الشرکه افراد است.شرکت های تجاری به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند که هدف تمامی این شرکت ها کسب سود و منفعت اقتصادی برای اعضای آن است و تمامی فعالیت ها در حیطه اموری تجاری و بازرگانی صورت می گیرد.

راهنمای ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ با ثبت ونک

انواع شرکت های تجاری:

  • شرکت های سهامی ( اعم از سهامی عام و سهامی خاص)
  • شرکت ها با مسئولیت محدود
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت های تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت های مختلط ( اعم از سهامی و غیر سهامی)

شرکت سهامی عام
این نوع شرکت سهامی قابل خرید برای عموم مردم است و بیشتر کارخانجات و صنایع مهم و بزرگ جزء این دسته شرکت ها قرار می گیرند و البته این نوع شرکت ها نیاز به کسب مجوز از سازمان بورس و بانک مرکزی دارند

شرکت سهامی خاص
این نوع شرکت را می توان با داشتن حداقل سه عضو تاسیس کرد ، این نوع شرکت ها برای شرکت در مزایده ها و مناقصات مناسبند

شرکت با مسئولیت محدود

ای نوع شرکت ها برای فعالیت های بازرگانی بسیار مناسب هستند و در واقع عمومی ترین نوع شرکت هستند ، این شرکت را می توان با دونفر عضو تاسیس کرد و مسئولیت بدهی آن تا سقف میزان سرمایه شرکت است.

شرکت های تضامنی

این نوع شرکت را می توان با نام اعضا تاسیس کرد و حداقل اعضای آن دو نفر است . این نوع شرکت بیشتر برای صرافی ها مناسب است.

شرکت های نسبی

این شرکت ها نیز مانند شرکت های تضامنی می تواند نام خاص داشته باشد و مسئولیت هر یک از شرکاء شرکت به میزان سرمایه آن ها در شرکت بستگی دارد.

شرکت های تعاونی تولید و مصرف

شرکت تعاونی بر اساس اهدافی که در قانون بخش تعونی ثبت شرکت ها بیان شده تشکیل می شود و نیاز به حداقل هفت عضو دارد که همگی تابعیت ایرانی داشته باشند . در نام این شرکت ها باید واژه تعاونی قید شود.

شرکت های مختلط غیر سهامی

این شرکت بین یک یا چند شریک که مسئولیت محدود دارند و یک یا چند شریک که ضامن هستند تشکیل می شود. این شرکت سهامی را منتشر نمی کند به همین دلیل باید عبارت مختلط غیر سهامی در نام شرکت ذکر شود

شرکت های مختلط سهامی

این شرکت نیز شامل یک یا چند شریک ضامن و یک یا چند شریک سهامی تشکیل می شود .سرمایه شرکاء سهامی به صورت سهام درمی آید ولی برای شرکاء ضامن چنین نیست.

sabtesherkat.jpg

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

  • مدارک شناسایی شرکائ شرکت
  • مدارک هویتی هیئت مدیره (در صورتی که اشخاصی خارج از شرکائ شرکت باشند)
  • در صورت وجود خزانه مدارک هویتی بازرسین.
  • گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره
  • افتتاح حساب بانکی و ارائه شماره شبا و پرداختهای قانونی قبل از ثبت
  • ارائه کد پستی و آدرس معتبرو شماره تلفن شرکت
  • ارائه مجوز در شرایطی که به ارائه آن نیاز است

مقاله مرتبط :
همچنین میتوانید در مورد تسویه و انحلال شرکت در مقاله زیر بخوانید :

مقاله انحلال شرکت در سایت ثبت ونک

مراحل ثبت شرکت

بعد از آن که نوع شرکت را با توجه به شرایط و نیازها و اهداف خود مشخص کردید به مرحله انتخاب نام شرکت می رسید که خود قوانین مختص به خود را دارد برای مثال حداقل سه سیلابی بودن و داشتن ریشه فارسی و تایید شدن توسط سازمان ثبت شرکت ها جزء این ویژگی ها است. مرحله بعدی مشخص کردن مشخصات و زمینه فعالیت شرکت است که باید پیش از انجام آن با یک مشاور حقوقی خبره مشورت کنید.

مرحله بعد ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت هاست در این قسمت باید اطلاعات و مدارک مورد نیازی که برای ثبت از شما می خواهند را تکمیل کنید و به انجام برسانید . تنظیم اوراق اصلی شرکت که شامل اظهارنامه ، اساسنامه و شرکت نامه است گام بعدی است تمامی این ها باید بر اساس استاندارد خاص خود تهیه شده و در دو نسخه ارائه شود و به امضای اعضای شرکت برسد.

در گام بعدی باید تمامی مدارک را به سازمان ثبت شرکت ها در پاکت مخصوص ارسال کنید و در انتظار تاییدیه آن باشید. در صورتی که تمامی مراحل را به درستی طی کرده باشید پس از چند روز تاییدیه آن را دریافت می کنید. لازم به ذکر است که هزینه هایی که مراحل ثبت شرکت دارد با توجه به نوع شرکت متفاوت است که در طی روند انجام کار این هزینه ها پرداخت می گردد. آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و اخذ پلمپ دفاتر از جمله اقدامات بعدی این فرایند هستند.

ثبت ونک

ما در موسسه حقوقی ثبت ونک شما را در تمامی این مراحل همراهی خواهیم کرد.
همچنین می توانید تمامی سوالات خود را در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و غیره از ما بپرسید .
مشاورین ما به صورت رایگان به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.به این منظور می توانید با شماره ۰۲۱۸۷۷۹۰ با ما در ارتباط باشید.

www.vanak.org
www.vanak.ir

کد خبر: ۱۷۴٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha