۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
امکان ارتقای مبادلات اقتصادی تهران-اسلام آباد| مرز فرصتی برای ایجاد اشتغال است
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس:

امکان ارتقای مبادلات اقتصادی تهران-اسلام آباد| مرز فرصتی برای ایجاد اشتغال است

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس گفت: موقعیت پاکستان و ایران می تواند بسترساز خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی در همه ابعاد باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ملک فاضلی، در خصوص اهمیت بازگشایی و راه اندازی بازارچه های مرزی میان ایران و پاکستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان صدها کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد و بر این اساس مردمان دو کشور از زمان های بسیار دور با یکدیگر رفت و آمد قومیتی و خویشاوندی داشته و تجارت می کردند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پاکستان جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ میلیون نفر دارد که فرصت و بازار مصرف خوبی برای تولیدات ایرانی رقم می زند، اظهار کرد: در واقع پاکستان نیازمند انرژی، تولیدات کشاورزی و صنعتی کشورمان است.

وی با بیان اینکه موقعیت پاکستان و ایران می تواند بسترساز خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی در همه ابعاد باشد، ادامه داد: این مهم در حالیست که میزان مبادلات دو کشور در سال گذشته یک میلیارد دلار بوده در حالی که مطابق ظرفیت ها این رقم می تواند به بیست میلیارد دلار افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گمرک پیشین و منطقه چابهار در سال گذشته به ظرفیت های مرزی دو کشور اضافه شده است، افزود: همچنین گمرک کوهک در منطقه سراوان با قدمت دیرینه خودش از دیگر ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال فراگیر در مرز محسوب می شود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه تجارت در مناطق مرزی مشترک مورد فراموشی قرار گرفته لذا باید ایجاد بازارچه های مرزی مورد توجه قرار بگیرد و اولویت بندی شود، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که در حوزه انتخابیه سراوان، سیب، سوران و مهرستان پنج گمرک وجود داشته است؛ در واقع میزان جمعیت در نقاط مرزی می تواند بیانگر و نشانه خوبی برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی مبتنی بر ظرفیت مرز باشد.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha