۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷
ضعف در حوزه فرآوری باعث شده تا عواید صادرات پسته به دامغان بازنگردد
نماینده مردم دامغان در مجلس:

ضعف در حوزه فرآوری باعث شده تا عواید صادرات پسته به دامغان بازنگردد

نماینده مردم دامغان در مجلس، گفت: ضعف در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری پسته در دامغان باعث شده تا صادرات این محصول ارزشمند عوایدی برای این شهرستان نداشته باشد و نفع آن به دیگران برسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت برداشت پسته در حوزه انتخابیه خود، گفت: خوشبختانه باغات پسته دامغان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با آفات، سرمازدگی و خسارات شدیدی مواجه نشدند و این محصول بازار متعادلی داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسته تازه، با توجه به نوع آن با قیمت ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از باغداران شهرستان دامغان خریداری شد، ادامه داد: متاسفانه در منطقه واحدهای فرآوری کمی وجود دارد و این موضوع باعث شده تا محصولات برداشت شده برای فرآوری به سایر نقاط کشور از جمله تهران و اطراف پایتخت ارسال گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باغداران عمده و بزرگ شهرستان دامغان عمدتا بومی این شهرستان نیستند و محصول برداشت شده خود را برای فرآوری به دیگر استان‌ها منتقل می‌کنند، عنوان کرد: ضعف در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری پسته در شهرستان دامغان باعث شده تا صادرات این محصول ارزشمند عوایدی برای این شهرستان نداشته باشد و نفع آن به دیگران می‌رسد.

علیزاده برمی، گفت: لازم است تا دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط با همکاری بخش خصوصی نسبت به ایجاد واحد فرآوری و بسته بندی پسته به منظور صادرات در شهرستان دامغان اقدام کنند تا باغداران نیازی به خارج کردن محصول خود از شهرستان نداشته باشند.

کد خبر: ۱۷۴٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha