۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی ایران و پاکستان فرصتی بی‌نظیر برای افزایش صادرات است
نماینده مردم خاش در مجلس:

بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی ایران و پاکستان فرصتی بی‌نظیر برای افزایش صادرات است

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: تاجران ایرانی می توانند از این طریق بازارچه ها و گذرگاه های مرزی کالاهای تولید داخل را به پاکستان صادر و برای کشورمان ارزآوری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، در خصوص اهمیت بازگشایی و راه اندازی بازارچه های مرزی میان ایران و پاکستان، گفت: تهران و اسلام آباد دارای مشترکات تاریخی زیادی هستند که می تواند بسترساز خوبی برای همکاری های دوجانبه باشد.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور بیش از ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که این موضوع فرصتی بی نظیر برای فعالیت های اقتصادی و تجاری دوجانبه بشمار می رود، اظهار کرد: در واقع تاجران ایرانی می توانند از این طریق کالاهای تولید داخل را به راحتی صادر و برای کشورمان ارزآوری کنند.

وی با یادآوری اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بعد از چند سال چندی پیش برگزار شد که نشانگر عزم دو کشور برای ارتقاء سطح همکاری ها است، ادامه داد: بر این اساس موافقتنامه هایی خوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس کمیسیون مشترک و سایر مسئولان کشورمان با طرف های مقابل انعقاد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گسترش بازارچه ها و گذرگاه های مرزی دو موضوع مهمی بود که در این کمیسیون مشترک طرح شد، افزود: در واقع قرار شد دو کشور موضوع ایجاد گذرگاه های مرزی را طی مدت ۶ ماه بررسی کنند تا هر چه سریع تر عملیاتی شود و معیشت مردم رونق بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازارچه های مرزی یکی از بهترین ابزارها برای عبور از تحریم های آمریکا علیه کشورمان است، خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می شود مقامات دو کشور جلسه آتی کمیسیون مشترک را برگزار کنند تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۱۷۴٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha