۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
مازندران رتبه ششم مصارف بانکی را دارد| رشد ۴۴ درصدی مطالبات
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

مازندران رتبه ششم مصارف بانکی را دارد| رشد ۴۴ درصدی مطالبات

ساری- رشیدی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران با بیان این که استان رتبه هفتم منابع و ششم مصارف بانکی کشور را دارد، گفت: ۲.۶ درصد منابع کشور مربوط به مازندران است.

خانعلی رشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که ۱۳ بانک دولتی عضو شورای هماهنگی بانک های استان و ۱۸ بانک عضو شورای بانکی خصوصی هستند، افزود: ۸۰ درصد منابع استان در دست ۱۳ بانک دولتی است.

وی با بیان این که ۲۰ درصد منابع استان مربوط به ۱۸ بانک خصوصی است، افزود: ۲۱ درصد منابع ۱۳ بانک استان مربوط به بانک ملی استان و رقم آن قابل توجه است.

وی با عنوان این که بانک های سپه و صادرات نیز رتبه های دوم و سوم منابع بانکی را عهده دار هستند، افزود: نقش بانک ملی را در اقتصاد کشور و استان برجسته است و عمده طرح ها و پروژه ها با حمایت این بانک احداث شده است.

رشیدی با عنوان این که بانک ملی در اجرای بسیاری از طرح های زیرساختی نقش مشارکتی داشته است، با اظهار این که اقتصاد ما بانک محور است و اغلب منابع مالی طرح ها از شبکه بانکی تامین می شود، افزود: طبق آمار ۸۵ درصد تامین مالی طرح ها از شبکه های بانکی است و نشان دهنده نقش پررنگ بانک ها در اقتصاد است.

رئیس شعب بانک ملی مازندران با تاکید بر ساماندهی و جمع آوری وجوه سرگردان اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تولید باید محور قرار گیرد و موتور محرکه تولید، شبکه و سیستم بانکی است.

وی داشتن توجیه اقتصادی طرح ها را بالاترین وثیقه ذکر کرد و گفت: مازندران ۲.۶ درصد منابع بانکی کشور را دارد کهکه در رده هفتم قرار دارد همچنین در حوزه مصارف رتبه ششم کشور را به خود اختصاص دادیم.

رشیدی افزود: میزان منابع بانکی استان در پایان سال قبل ۱۴۰ همت بود که ۱۰ درصد تا پایان تیرماه رشد یافته و به بیش از ۱۵۳همت رسیده است.

وی شمار پرسنل پرسنل های بانکی در استان را بیش از هفت هزار و ۳۰۰ نفر بیان کرد و گفت: میزان معوقات شبکه های بانکی در استان طی اسفندماه ۴۶ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال بود که تا پایان تیرماه بار شد ۴۴ درصدی به شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید ولی رشد مطالبات بانک ملی رشد یک درصدی داشته است.

کد خبر: ۱۷۴٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha