۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
همدان ۴.۵ درصد خرید گندم کشور را به خود اختصاص داد
مدیرکل غله استان همدان:

همدان ۴.۵ درصد خرید گندم کشور را به خود اختصاص داد

همدان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: همدان با خرید ۳۱۷ هزار تن گندم، ۴.۵ درصد خرید گندم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار؛ سیدمسعود بکایی به آمار خرید تضمینی گندم در استان‌های پیشرو اشاره و اظهار کرد: همدان بین ۱۰ استانی است که بیشترین خرید گندم را در کشور ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن دارای رتبه نخست و ۱۹ درصد کل خرید گندم کشور را دارد گفت: گلستان با خرید ۷۵۸ هزار تن در رده دوم و ۱۰.۵ درصد کل خرید گندم کشور را داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با اشاره به اینکه کردستان با خرید ۶۱۲ هزار تن ۸.۵ درصد کل خرید گندم کشور را دارد عنوان کرد: استان فارس با خرید ۴۹۵ هزار تن ۷ درصد کل خرید گندم کشور را داشته است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه با خرید ۴۷۳ هزار تن ۶.۵ درصد کل خرید گندم کشور را داشته است افزود: استان آذربایجان غربی با خرید ۴۳۸ هزار تن ۶ درصد کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده است.

بکایی با بیان اینکه هفتمین استانی که بیشترین خرید گندم را داشت خراسان رضوی است گفت: این استان ۳۵۲ هزار تن گندم تضمینی خریداری کرده که پنج درصد کل خرید گندم کشور را دارد.

وی با تاکید به اینکه استان همدان با خرید ۳۱۷ هزار تن ۴.۵ درصد کل خرید گندم کشور داشته است افزود: لرستان با خرید ۲۷۲ هزار تن چهار درصد کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه آذربایجان شرقی با خرید ۲۶۰ هزار تن ۳.۵ درصد کل خرید گندم کشور را دارد خاطرنشان کرد: پنج استان پیشتاز خرید تضمینی گندم، معادل ۵۲ درصد کل گندم خریداری شده در کشور را تولید کرده‌اند.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      باسلام از تاریخ ۲ مرداد گندم تحویل شده ولی پولش را نداده اند به کمباین و کامیون‌داران بدهکاریم خدا راخوش نمیاد اینقدر اذیت میکنید