۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
متوسط رشد ۳ درصدی بهره وری در کشور| پرداخت اضافه کار منطقی می‌شود
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران:

متوسط رشد ۳ درصدی بهره وری در کشور| پرداخت اضافه کار منطقی می‌شود

ساری- رئیس سازمان ملی بهره وری ایران متوسط رشد بهره وری سال گذشته کشور را سه درصد ذکر کرد و گفت: این رشد باید در سال های آینده نیز تکرار شود.

به گزارش خبرنگار بازار، میرسامان پیشوایی پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به این که رشد اقتصادی کشور نیازمند جهش کوتاه مدت است، توسعه و تحقق بهره وری را امری لازم دانست و گفت: باید تجربیات دستگاه های مختلف نشر و گسترش یابد.

وی با عنوان این که هردستگاهی که در استان دارای برنامه موفق است باید آن را در سطح ملی انتشار دهیم، گفت: بهره وری در کشور باید به فرهنگ تبدیل و نهادینه شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان این که طبق قانون باید شاخص های عمومی و اختصاصی بهره وری در استان ها تعریف، اندازه گیری و رصد شود، گفت: رشد انتظاری در حوزه اقتصادی در سال جاری باید تعریف و هدف گذاری شود.

وی میزان برنامه و رشد اقتصادی در زمینه بهره وری را برای مازندران در سال جاری ۲.۸ درصد ذکر کرد و گفت: خوشبختانه سال گذشته میزان رشد بهره وری در کشور خوب و مثبت بود و اگر دو سال این روند را تکرار کنیم تازه به شاخص سال ۹۰ خواهیم رسید.

وی با عنوان این که طی ۱۰ سال رشد اقتصادی کشور پایین و منفی بود، گفت: باید برای توسعه بهره وری تلاش به خرج دهیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران بر اصلاح ساختار اداری دستگاه ها برای رشد بهره وری تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام اداری باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد تا بتوانیم نسبت به افزایش بهره وری اقدام شود.

وی با اشاره به این که در سازمان استخدامی کشور سامانه نیروی مازاد راه اندازی می شود، گفت: اصلاح ساختارها و فرایندها برای تحقق اهداف امری لازم و ضروری است.

پیشوایی باید تاکید براین که پرداخت اضافه کار و کارانه باید منطقی باشد، گفت: رویه پرداخت آن در حال حاضر منطقی نیست و شرعا و قانونا دارای اشکال است.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha