۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول و اصلی کشور است
رئیس مجلس خبرگان رهبری:

مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول و اصلی کشور است

اعضای مجلس خبرگان رهبری در دومین روز از دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش بازار، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با یادآوری عظمت مراسم اربعین، بر تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم و راهپیمایی اربعین تاکید کرد.

وی با قدردانی از دولت و مردم عراق برای مهمان نوازی از زائران، هوشیاری را در برابر توطئه‌های دشمنان از ضرورت‌ها دانست و گفت: زائران، گروه‌های شیعی و مردمی، اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی و یا غیراصولی به این اجتماع عظیم که مایه عزت و وحدت جهان تشیع است ضربه و لطمه‌ای وارد کند.

رئیس مجلس خبرگان سپس از تلاش‌های دولت سیزدهم در یک سال گذشته قدردانی کرد و گفت: در این مدت یکسال دولت توانسته در بخش‌هایی توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. در این مدت شعارهای اصیل انقلاب وآرمان‌های امام خمینی (ره) برجسته شد، در حوزه سلامت و بهداشت توانستند موضوع بیماری کرونا را کنترل و مدیریت نمایند در حوزه سیاست خارجی، تحرک و و پویایی مناسبی برای ارتباط با کشورهای همسایه و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی را در منطقه، شاهد بودیم. در ارتباط با مردم و توجه به مناطق محروم و دوری از اشرافیت، رفتار مناسبی را از رئیس جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های شبانه روزی دولت در حوزه‌های مختلف، همچنان مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول و اصلی کشور است. در این مدت دولت ضمن توجه به حل مشکلات و مسائل جاری و انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی در زمینه اقتصادی را هم شروع کرد و به نتیجه رساند، اما تداوم این اصلاحات اساسی در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در نظام تولید و کشاورزی، اصلاح نظام مالیااتی، و ... نیز باید شتاب گیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بررسی توفیقات کشور در طی مدت اخیر یکبار دیگر ثابت کرد توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از مشکلات کشور است. رهبر انقلاب توصیه فرمودند سیاست خارجی را به موضوع هسته‌ای محدود نکنید توجه به این توصیه‌ها ظرفیت‌های جدیدی در سیاست خارجی و روابط اقتصادی با کشورهای دیگر خصوصاً همسایگان فراهم کرد و در تجارت خارجی و ترانزیت و فعال شدن مسیرهای بین المللی موجب رشد چشمگیری شد.

وی افزود: رهبر انقلاب توصیه کردند از شرطی کردن کشور پرهیز شود و امورات کشور را معطل مذاکرات و خارج از کشور نکنید و به ظرفیته‌ای داخلی و درونی اتکا کنید. توجه به این توصیه باعث شد اقدامات ارزشمندی همچون طرح آبرسانی غدیر که به گفته مسئولان سه سال زمان نیاز داشت، با همت جهادی کارگران ایرانی ۱۰ ماهه عملیاتی شود و به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha