۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
«زمین پهناور» وجه تمایز اینچه از سایر مناطق آزاد کشور| امکان فرآوری و ترانزیت گسترده کالا فراهم است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

«زمین پهناور» وجه تمایز اینچه از سایر مناطق آزاد کشور| امکان فرآوری و ترانزیت گسترده کالا فراهم است

گرگان- پیرامون، مدیرعامل شرکت پیشرو صنعت کاسپین ایرانیان مهر گفت: «زمین های پهناور» وجه تمایز اینچه برون از سایر مناطق آزاد کشور بوده و امکان فرآوری و ترانزیت گسترده کالا در این منطقه فراهم است.

شاپور پیرامون در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اساس توسعه و راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون می تواند بر پایه مواد معدنی باشد که از شمال وارد می‌شود و این ویژگی در کل مناطق آزاد کشور وجود ندارد و باید از آن استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت پیشرو صنعت کاسپین ایرانیان مهر افزود: منطقه آزاد کیش وسط دریا بوده و به یک مرکز تفریحی و توریستی تبدیل شده و مواد اولیه به آن وارد نمی شود و در مناطق آزاد اطراف ما هم چنین شرایطی نیست اما منطقه آزاد اینچه برون زمین های پهناوری دارد که اطراف آن قرار گرفته و می تواند به عنوان «بندر خشک» استفاده شود و این شرایط موقعیت استثنایی را برای اینچه فراهم کرده است.

وی بیان کرد: یعنی علاوه بر فضای ایستگاه راه آهن و فضای خود منطقه آزاد که ۱۲ هزار هکتار است، اطراف این منطقه هم می‌تواند برای توسعه سرمایه گذاری و فرآوری مواد معدنی استفاده شود زیرا این منطقه آزاد به زمین های وسیع و ارزان‌قیمت نیاز دارند.

پیرامون ادامه داد: در بندر امیرآباد نوشهر و انزلی امکان توسعه وجود ندارد چون بنادر چسبیده به شهر هستند از این رو منطقه آزاد اینچه برون می تواند جوابگوی بندر خشک قوی باشد و میلیون ها تن کالا را وارد، فرآوری و ترانزیت کند.

این سرمایه گذار منطقه آزاد اینچه برون گفت: البته این منطقه مشکل آب و برق داشته که باید با سرمایه‌گذاری محدود آن را برطرف کرد.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha