۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
توسعه خطوط  پروازی| مسقط راه و آکتائو جا افتاد
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

توسعه خطوط پروازی| مسقط راه و آکتائو جا افتاد

ساری- ایجاد خط هوایی و پروازهای خارجی اقتصاد و گردشگری مازندران را وارد مسیر جدیدی از توسعه کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: افزایش شمار پروازهای خارجی و ایجاد خطوط هوایی گردشگری مازندران را در مسیر جدیدی از توسعه قرار داده است و سه فرودگاه در مازندران فعالیت می کند و بیشتر مسیرهای پروازی آن در گذشته داخلی بوده است و بسیاری از این مسیرها به دلیل نداشتن متقاضی بعد از چند ماه فعالیت تعطیل و راکد می‌شدند.

فرودگاه های مازندران در دوران کرونا شاهد عقبگرد و خروج شرکت های هوایی برای برقراری پرواز بود و با فروکش کردن کرونا و اتخاذ برنامه هایی از سوی دولت سیزدهم، فرودگاه های مازندران در مسیر توسعه قرار گرفتن و نقش خود را رد پازل کردیدور شمال – جنوب پررنگ تر کنند.

سالانه حدود ۱۰۰ هزار مسافر خارجی ازطریق فرودگاه های سه گانه به مازندران سفر می کنند و بیشترسهم در انتقال و جابجایی را فرودگان مرکزی شهدای ساری سارد. با تدابیر اتخاذ شده و ایجاد خط هوایی قرار است فرودگاه های نوشهر و رامسر نیز در کریدور پروازی خارجی نقش آفرینی کنند.

سعدالله وطنخواه مدیرکل فرودگاه های مازندران با بیان این که در فرودگاه شهدای رامسر در حال اجرای پروژه توسعه اپرون و بهسازی ترمینال هستیم، اعتبار اولیه طرح ها را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

تقاضای شرکت هواپیمایی برای سفرهای هوایی در رامسر

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان این که مراحل پایانی عملیات و توسعه پروژه اپرون فرودگاه رامسرحال انجام است، افزود: پروژه ترمیبنال رامسر نیز در دهه فجر فجر بهره برداری می شود و تکمیل این طرح، زمینه توسعه پروازهای را در آن فراهم می کنند.

وطنخواه با اشاره به مرز هوایی فرودگاه رامسر گفت: مراحل تدوین نظامنامه و مستندات انجام شد وامیدواریم طی روزهای آینده مرز هوایی ابلاغ شود.

وطنخواه با اشاره به این که شرکت های هوایی مختلفی درخواست راه اندازی پروازهای خارجی را در فرودگاه رامسر و استان دارند، گفت: در حال حاضر در خطوط پروازی مختلفی در استان دایر است.

توسعه خطوط  پروازی| مسقط راه و آکتائو جا افتاد

وی گفت: در آینده نزدیم شاهد تصویب و ابلاغ مرز هوایی فرودگاه رامسر خواهیم بود که گامی موثر برای توسعه پروازهای خارجی و بین المللی است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران یادآورشد: در حال حاضر ۹۲ سورتی پرواز هر هفته در فرودگاه های استان انجام می شود.

در پیش بودن رابعین حسینی، شمار پروازهای خارجی را در فر.دگاه مرکز استان شتاب داد و ۱۴ سورتی پرواز برای اعزام و انتقال زائران برقرار شد و بیش از دو هزار نفر از طریق هواپیمایی وارش به نجف اشرف منتقل می شوند.

مسقط - نوشهر فعال شد

در کنار پروازهای اربعین، تلاش هایی برای راه اندازی خطوط جدید هوایی از جمله پرواز نوشهر – مسقط در فرودگاهنوشهر صورت گرفت و این خط پروازی از ۱۱ اردیبهشت ماه فعال شده است.رستم زرودی فرماندار نوشهر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به راه اندازی مسیر پروازی مسقط- شیراز – نوشهر و بالعکس ظهار داشت: اولین سورتی این پرواز ۱۱ اردیبهشت ماه برقرار شد.

وی توسعه مسیرهای پروازی و صنعت گردشگری را از جمله اهداف راه اندازی این پرواز بیان کرد و گفت: اجرای این طرح به رونقش گردشگری و صنعت هوانوردی در استان کمک می کند.

علاوه بر نوشهر در فرودگاه ساری نیز درخواست هایی برای راه اندازی خط ساری به مسقط و یکی از شهرهای ترکیه وجود دارد. فرودگاه ساری دارای دو سالن مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است.حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به انجام رایزنی هایی برای برقراری پروازهای خارجی در استان گفت: رایزنی های با شرکت های خارجی و سرمایه گذاران در این زمینه صورت گرفته است.

توسعه خطوط  پروازی| مسقط راه و آکتائو جا افتاد

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان این که مقدمات اولیه برای راه اندازی سفرهای خارجی در فرودگاه های استان صورت گرفته است، گفت: امیدواریم با حمایت های صورت گرفته شاهد توسعه پروازها در مسیرهای خارجی و کشورهای مختلف باشیم.

وی با اشاره به میزبانی و پایتخت گردشگری اکو در استان گفت: این فرصت ظرفیتی را برای ایجاد تبادلات با کشورهای عضو فراهم می کند و باید توسعه سفرهای زمینی و هوایی به این کشورها جزو برنامه ها قرار گیرد.

ساری در آرزوی پرواز به آکتائو

حال که مازندران در مسیر پروازهای خارجی گام هایی را برداشته است، ضرورت راه اندازی پروازهای خارجی به مقصد کشورهای همسایه و خزری از مطالبات بر زمین مانده در استان به شمار می رود. سال ها قرار است پرواژ ساری – آکتائو و یا پرواز به کشورهای مختلف حاشیه خزر برقرار شود که هربار به دلایلی این هدف و برنامه اجرا نمی شود.

نقش آفرینی فعال مازندران در پازل کریدور تجاری شمال – جنوب مستلزم توسعه مبادلات و مناسبات با کشورهای همسایه و توسعه سفرهای گردشگری زمینی و هوایی و دریایی است تا از این طریق، اقتصاد استان سامان یابد.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha