۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
سئو در سال ۲۰۲۲

سئو در سال ۲۰۲۲

شاید بارها در مواجه با کلمه سئو سوالات عجیبی در باب مفهوم این کلمه به ذهن شما خطور کند که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش بازار، شاید بارها در مواجه با کلمه سئو سوالات عجیبی در باب مفهوم این کلمه به ذهن شما خطور کند که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر بخواهیم تعریفی آن هم به بیانی ساده برای شما ارائه دهیم باید بگوییم، اگر در طراحی وب‌سایتی اصول سئو رعایت شود همین امر باعث می‌شود که آن وب‌ سایت در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد و به همین سبب آمار بازدیدکنندگان سایت بالا می‌رود که به آن بهینه‌سازی سایت و یا سئو گفته می‌شود. در اصل سئو(seo) از کلمه‌ی search engine optimization گرفته شده است که فقط از آن برای طراحی وب سایت استفاده نمی کنند، بلکه برای تولید محتوا برای سایت هم باید از آن بهره گرفت تا میزان کاربری سایت شما در طول زمان افزایش یابد و مهم‌تر از آن این که میزان بالا بودن آمار بازدیدکنندگان سایت شما حفظ شود. حال برای آن که بتوانیم به صورت جامع‌تری به مفهوم سئو و کاربردی که دارد بپردازیم، باید ابتدا در ارتباط با موتورهای جستجو بیشتر اطلاعات داشته باشید و ما در ادامه مقاله از وب سایت دیجی تک قصد داریم شما عزیزان را با این عرصه مهم و به‌شدت حساس هرچه بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

موتورهای جستجو چگونه عمل می‌کنند؟

در فضای اینترنت، وب سایت‌های بسیاری وجود دارد که یک موتور جستجو باید آن‌ها را کشف و دسته بندی و سپس رتبه بندی کند، اما برای این کار ابتدا باید به طور دقیق محتواهای داخل سایت را مورد بررسی قرار دهد سپس با توجه به نوع مطالب موجود در انتها در پایگاه داده‌های خود ذخیره کند. البته این کار به کمک ربات و نرم افزارهایی با نام indexer، crowler، spider و … انجام می‌شود. سپس وقتی کاربری در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می‌کند، موتورهای جستجو در پایگاه داده‌های خود به دنبال نزدیک‌ترین مطالب با عنوان سرچ شده کاربر می‌پردازند و سپس آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. البته بر خلاف تصور عموم افراد داده ‌هایی که توسط یک موتور جستجو به کاربر تحویل داده می‌شود از قبل در پایگاه داده‌های آن ذخیره شده است و بدین صورت نیست که در همان لحظه، یک موتور جستجو تمام مطالب وب را برای ارائه به کاربر بگردد.

images_1662437629.jpeg

موتورهای جستجو با سئو چه ارتباطی دارند؟

مهم‌ترین مسئله در این زمینه اولویت بندی در نمایش نتایج موتورهای جستجو به کاربر است و همواره کسانی که مسئول سایتی در دنیای وب هستند تلاش می‌کنند، به طور اصولی از قواعد سئو در سایت خود بهره ببرند تا در لیست اول انتخاب موتورهای جستجو قرار گیرند. نحوه کار این موتورها در این زمینه به کمک الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌هایی صورت می‌گیرد که از طریق همین دستورالعمل‌ها، آنها می‌توانند مرتبط‌ترین نتایج را در بین داده‌های موجود پیدا کنند و در لیست سرچ کاربر قرار دهند. البته برای اینکه از سوء‌استفاده برخی جلوگیری شود، اطلاعاتی در باب نحوه کار الگوریتم‌های موجود در این موتورهای جستجو در دسترس نیست. گفتنی است در ابتدا که این الگوریتم‌های موتورهای جستجو چندان پیشرفته نبودند، برخی افراد با بهره بردن از نقص‌های این الگوریتم‌ها می‌توانستند به راحتی وب سایت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفحه نخست سرچ کاربر تبدیل کنند، اما امروزه با توجه به رفع این نواقص در این قسمت از موتورهای جستجو، دیگر فقط سایت‌هایی که واقعی و درست فعالیت دارند به صفحه اول راه می‌یابند.

پس با توجه به مطالبی که بیان کردیم باید تا به اینجای کار متوجه اهمیت سئو در زمینه طراحی سایت شده باشید که چقدر از همین طریق می‌توان آمار بازدید سایت و کاربری آن را افزایش داد. البته بخش تولید محتوا برای سایت را نباید نادیده گرفت، اما در باب موضوع سئو سازی ما به شما سایت دیجی تک را برای این کار معرفی می‌کنیم که خدمات دیگری مانند طراحی سایت چند زبانه، پشتیبانی سایت، طراحی سایت ASP.NET و … را شامل می‌شود.

images_1662437643.jpg

اهداف سئو چیست؟

همانطور که متوجه شدید اهداف سئو سازی یا بهینه سازی سایتی در آن است که بتواند جایگاه وب‌سایت شما را در دنیای وب بهبود ببخشد و در نهایت از این طریق شما را به صفحات اولیه موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و ... تبدیل کند و اثراتی که از این جهت به عنوان اهداف سئو می‌توانیم از آنها یاد کنیم عبارتند از:

  • دیده شدن سایت در نتایج جستجو آن هم در صفحات نخست موتورهای جستجو
  • افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت و ارتقا کاربری سایت
  • افزایش فروش
  • افزایش رتبه سایت
  • بهترین روش تبلیغات
  • برندسازی
  • و…

سئو ناشیانه منجر به نابودی می‌شود

موتورهای جستجو سعی دارند همراه با سایت‌هایی که قصد فریب آنان را دارند مبارزه کنند یا به اصطلاح آن‌ها را پنالتی کنند یا به عبارتی می‌توان گفت از دور بازی در دنیای وب خارج سازند. یکی از عواملی که باعث می‌شود برخی سایت‌ها به این قضیه دچار شوند، سایت‌هایی است که به صورت ناشیانه‌ای سئو شده‌اند. به صورتی که اگر سایتی بیش از حد بهینه سازی شده باشد یا بر روی کلید واژه‌های نامرتبط با سایت بهینه سازی صورت گرفته باشد و همچنین اگر از روش‌هایی که از نظر موتور جستجو ممنوع بوده استفاده شده باشد، موتورهای جستجو آن‌ها را شناسایی کرده و حتی می‌توانند مورد جریمه خود نیز قرار دهند. پس به همین سبب حاصل زحمات فردی به عنوان مسئول سایت همه و همه از بین خواهد رفت، چراکه دیگر جایگاه فعلی او در صفحات اولیه موتور جستجو وجود نخواهد داشت و آمار سایت او نیز دچار افت شدیدی خواهد شد. پس باید برای آنکه مسئولیت سئو سازی سایت خود را به دست سئو کاری بدهید، تحقیقات لازم را راجع به سابقه آن سئو کار یا شرکتی که از آن‌ها قصد گرفتن خدماتی در این مورد را دارید بکنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با مفهوم سئو و کاربردهای آن و نکاتی که باید در این باب انجام شود، بیشتر آشنا کنیم که اگر قصد راه اندازی سایتی را دارید، باید بدانید که یک سئو کار خوب را برای طراحی سایت و بهینه سازی مطالب وب‌سایت خود در نظر بگیرید که با توجه به حساس بودن این امر که تا چندی پیش هم از آن صحبت به میان آوردیم نمی‌شود به سادگی از کنار این قضیه عبور کرد. به همین خاطر ما دیجی‌تک را که سایت معتبر و پر سابقه در باب انجام خدماتی مانند طراحی سایت چند زبانه، طراحی سایت فروشگاهی، سئو سازی سایت و ... است معرفی می‌کنیم که در صورت نیاز هر یک از خدمات می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه بکنید.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha