۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
 روش محاسبه حداقل حقوق مسئولان فنی دامپزشکی به شیوه قبل بازگشت
با مصوبه شورای گفت‌وگو و با ابلاغ سازمان دامپزشکی؛

روش محاسبه حداقل حقوق مسئولان فنی دامپزشکی به شیوه قبل بازگشت

بر اساس مصوبه شورای گفت‌وگو و با ابلاغیه سازمان دامپزشکی، روش محاسبه حداقل حقـوق مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی در سـال ١٤٠١ و سـنوات بعد به روش قبلی بازگشت.

به گزارش بازار، بر اساس مصوبه شورای گفت‌وگو و با ابلاغیه سازمان دامپزشکی، روش محاسبه حداقل حقوق مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی در سال ١٤٠١ و سنوات بعد به روش قبلی بازگشت.

دبیرخانه شورای گفت‌وگو با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان دامپزشکی صادر شده از تغییر شیوه محاسبه حداقل حقوق مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی در سال ١٤٠١ و سنوات بعد به روش قبلی (ضرب ضرائب معیارها) خبر داد.

به موجب مصوبه هیات وزیران، مزد روزانه مسئول فنی بهداشتی (کسی که وظیفه کنترل بهداشتی در واحدهای دام و طیور را بر عهده دارد) با لحاظ ضرائب مدرک تحصیلی، سختی کار و ضریب منطقه ای در حداقل مزد روزانه شورای عالی کار در هر سال تعیین و ابلاغ می‌شود.

پس از ابلاغ این مصوبه، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱حقوق و دستمزد مسئولان فنی بهداشتی با توجه به بخشنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور، به روش ضربی (ضرب معیارها در هم) محاسبه و اعلام شد؛ اما این رویه از ابتدای سال جاری به استناد نظریه مشورتی اداره روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر و مشکلات زیادی را برای شرکت‌های خوراک دام و تولیدکنندگان گوشت و مرغ در عقد قرارداد همکاری با مسئولان فنی بهداشتی ایجاد کرد. بدین ترتیب به جای آنکه مانند گذشته ضرب ضرایب موجود در حداقل مزد روزانه برای تعیین میزان دستمزد ملاک قرار گیرد، مجموع ضرایب ملاک پرداخت قرار گرفت که اختلاف ۵۹ درصدی بین این دو روش وجود دارد.

این مشکل بنابر درخواست‌های مکرر فعالان بخش خصوصی در دستور کار صد و یازدهمین نشست شورای گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد سازمان دامپزشکی کشور روش محاسبه حداقل حقوق و دستمزد مسئولان فنی بهداشتی/ دستیار بهداشتی دامپزشکی در سال ١٤٠١ و سنوات بعد را بر مبنای روش ضربی طی بخشنامه‌ای شفاف در اسرع وقت به ادارات و مراکز تابعه در کشور ابلاغ کند.

در ادامه سازمان دامپزشکی کشور طی نامه‌ای در ۷ شهریورماه به شورای گفت‌وگو اعلام کرد بخشنامه شیوه تعیین مزد روزانه مسئولان فنی و بهداشتی و استناد قرارداد و تمدید پروانه مسئولان بهداشتی طی به استان‌ها ابلاغ شده و اصلاحیه هیات وزیران در حال پیگیری است.

بنابراین با ابلاغ بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور، روش محاسبه حداقل حقوق و دستمزد مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی در سال ١٤٠١ و سنوات بعد به روش قبلی (به صورت ضرب ضرائب معیارها) بازگشت و مشکل انجمن‌ها، تشکل‌های خوراک دام و طیور و تولیدکنندگان گوشت و مرغ برطرف شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha