۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
حرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر بر لبه تکنولوژی| استقبال از ایده های نوین شرکت های دانش بنیان
بازار گزارش می دهد

حرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر بر لبه تکنولوژی| استقبال از ایده های نوین شرکت های دانش بنیان

گروه توسعه ساختمان تدبیر به دنبال بهره مندی از دانش و ایده های نو شرکت های دانش بنیان در راستای کاهش زمان ساخت و افزایش کیفیت ساختمان ها است.

بازار؛ گروه مسکن: به دنبال مزین شدن سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گروه توسعه ساختمان تدبیر از ایده های کاربردی ای که شرکت های دانش بنیان در زمینه ساختمان سازی دارند استقبال می کند و به دنبال این ماجرا هر هفته میزبان یکی از این شرکت ها است. فرصتی که شاید مجموعه های کوچک و خصوصی ساختمانی کمتر بیابند و این شرایط را گروه توسعه ساختمان تدبیر در اختیار آن ها قرار داده و تمام قد از طرح های اقتصادی و کیفی آن ها حمایت می کند.

در این راستا مسعود میری، معاون فنی و توسعه فناوری گروه توسعه ساختمان تدبیر گفت: گروه توسعه ساختمان تدبیر شامل چهار شرکت می شود که جز یکی از آن ها که طرح های ملی را اجرا می کند مابقی فعالیت های اقتصادی دارند.

تمرکز امسال گروه بر روی سریع سازی، صنعتی سازی و کیفی سازی است که از طریق شرکت های دانش بنیان این مهم پیگیری می شود

وی اضافه کرد: تمرکز امسال گروه بر روی سریع سازی، صنعتی سازی و کیفی سازی است و اکنون این موضوع مهم را در سه جبهه مختلف بررسی می کنیم. در این راستا نیز از ابتدای سال چندین شرکت دانش بنیان را دعوت کرده ایم و توانایی آن ها و ایده هایی که دارند را مورد بررسی قرار داده ایم تا آن هایی را که کاربردی تر هستند مورد استفاده قرار دهیم.

میری با اشاره به اینکه معاونت فنی گروه توسعه ساختمان تدبیر بر روی حمایت از شرکت های دانش محور تاکید دارد گفت: اگر به عنوان یکی سازندگان بزرگ کشور نخواهیم از تکنولوژی ها و فناوری های جدید حمایت کنیم، بخش خصوصی چنین کاری را انجام نمی دهد.

بررسی ۱۸ فناوری نوین ساختمانی

سعید ایلخانیها، مدیر مهندسی و توسعه فناوری گروه توسعه ساختمان تدبیر اظهار داشت: همانطور که معاون فنی و توسعه فناوری گروه به استقبال از ایده شرکت های دانش بنیان در طرح های ساختمان سازی اشاره کرد، امسال در واحد توسعه فناوری گروه، سلسله جلسه های منظمی را به صورت هفتگی برای بهره گیری از تکنولوژی روز و فناوری های نوین در صنعت ساخت و ساز برگزار می کنیم.

گروه توسعه ساختمان تدبیر جلسات بسیاری در حوزه بهره مندی و حمایت از دانش شرکت های دانش بنیان برگزار کرده و تاکنون بالغ بر ۱۸ فناوری نوین ساختمانی معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفته است

وی با اشاره به اینکه سابقه برگزاری جلسات این کار گروه به قبل از امسال بر می گردد، اضافه کرد: این کار گروه در سال ۱۳۹۹ با هدف شناسایی، پیاده سازی و توسعه فناوری در پروژه های شرکت های تابعه گروه تشکیل شد که برگزاری جلسات آن از سال ۱۴۰۱ و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرایی شدن شعار سال ۱۴۰۱ با هدف شناسایی و دعوت از شرکت های دانش بنیان در این صنعت با تواتر بیشتر انجام می شود.

همانطور که اشاره شد گروه توسعه ساختمان تدبیر جلسات بسیاری در حوزه بهره مندی و حمایت از دانش شرکت های دانش بنیان برگزار کرده که بر اساس گفته اعضای آن تعداد این جلسات به ۲۹ جلسه می رسد و تاکنون بالغ بر ۱۸ فناوری نوین ساختمانی معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

استقبال تدبیر از ایده های نو ساختمانی

سعید ایلخانیها، مدیر مهندسی و توسعه فناوری گروه توسعه ساختمان تدبیر تاکید کرد: در این راستا و به عنوان مثال از خدمات و روش اجرایی یک شرکت ساخت سازه‌ های بتنی با قالب‌ های ماندگار جهت سرعت بخشی به ساخت پروژه‌ های اقدام ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی استفاده شد.

مصالح مورد استفاده در پروژه‌ های اقتصادی دانش بنیان ایرانی از قبیل رنگ‌ های ساختمانی با فناوری نانو، عایق‌ های حرارتی بین واحدی، دیوارهای پانلی کامپوزیت و مسلح با الیاف پلیمری، دیگ چگالشی جهت کاهش مصرف انرژی و... است

وی ادامه داد: همچنین لیست مشخصات فنی مصالح مورد استفاده در پروژه‌ های اقتصادی گروه با توجه به معرفی محصولات دانش بنیان ایرانی از قبیل رنگ‌ های ساختمانی با فناوری نانو، عایق‌ های حرارتی بین واحدی، دیوارهای پانلی کامپوزیت و مسلح با الیاف پلیمری، دیگ چگالشی جهت کاهش مصرف انرژی و... تهیه شده است.

علاوه بر این، گروه به دنبال شناسایی روش های کلان سریع و سبک سازی است تا با تخصیص قراردادهای ساخت متناسب از توسعه و راه اندازی تکنولوژی های روز حمایت کند. همانطور که قبل تر اشاره شد؛ شرکت های دانش بنیانی که در حوزه ساختمان فعال هستند از فرصتی که گروه توسعه ساختمان تدبیر در اختیارشان قرار داده استقبال و طرح هایشان را معرفی می کنند.

بنابراین در صورتی که این طرح ها بتوانند خواسته های گروه را پاسخگو باشند در پروژه های جدید به کار گرفته می شوند. این اقدام نه تنها در به روز رسانی صنعت ساختمانی کمک شایانی می کند، بلکه می تواند زمینه ساز رشد مجموعه های ایده پرداز و دانش بنیان هم باشند.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha