۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
اعطای مجوز ساخت اولین مجموعه پرتودهی و نگهداری مواد غذایی در کاشان
با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی انجام شد؛

اعطای مجوز ساخت اولین مجموعه پرتودهی و نگهداری مواد غذایی در کاشان

اصفهان - مظلومی، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اولین مجموعه پرتودهی و نگهداری موادغذایی در کاشان مجوز گرفت.

رضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به کاشان اظهار داشت: در حاشیه این سفر، مجوز اولین مجموعه پرتودهی و نگهداری موادغذایی در کاشان اخذ شد.

وی با بیان اینکه انرژی هسته ای در صنعت کشاورزی کاربرد فراوانی دارد، ابراز داشت: یکی از مهمترین این کاربردها پرتودهی و افزایش انبارداری محصولات کشاورزی است.

ضایعات محصولات کشاورزی به دلیل انبارداری نادرست

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: ضایعات محصولات کشاورزی به دلیل عدم استفاده از روش درست انبارداری و آلودگی به آفات انباری خسارت های سنگینی بر صنعت کشاورزی وارد کرده است که این باعث می شود امنیت غذایی به خطر افتد.

وی با اشاره به پیشرفت و توسعه فناوری هسته ای و استفاده آن در بخش ها مختلف خاطرنشان کرد: امنیت غذایی یک موضوع مهم برای کشور است و از این رو در جهت حفظ این مهم اولین مجموعه پرتودهی و نگهداری مواد غذایی در کاشان مجوز گرفت.

مظلومی با اشاره به اینکه اعطای این مجوز با موافقت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی انجام شده است، گفت: مجوز این مرکز برای بخش خصوصی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در سه فاز برنامه ریزی شده است، افزود: این مجموعه می تواند سالانه ۲۰۰ هزار تن مواد غذایی و محصولات کشاورزی را پرتودهی و نگهداری کند.

افزایش زمان نگهداری و انبارش محصولات از مزایای پرتودهی محصولات

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: از مزایای پرتودهی محصولات کشاورزی می توان به افزایش زمان نگهداری و انبارش محصولات و به تبع آن افزایش قدرت صادرات، پاکسازی آفات موجود در محصولات کشاورزی وارداتی، افزایش مقاومت در برابر گرما و خشکی بذرها و غیره است.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha