۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
۶۰۰ هزار مشترک کم مصرف در تهران داریم
معاون شرکت توزیع برق تهران بزرگ:

۶۰۰ هزار مشترک کم مصرف در تهران داریم

عزیزی معاون شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: درآمد حاصل از فروش برق تهران در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بوده که با توجه با افزایش تعرفه مشترکین پر مصرف امسال این رقم به حدود ۶ هزار میلیارد می رسد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: «افزایش تعرفه ها حدود هزار میلیارد تومانی درآمدهای شرکت توزیع برق تهران را افزایش می دهد.» این خبری است که مسعود عزیزی معاون شرکت توزیع برق تهران بزرگ در گفتگو با بازار اعلام می کند. البته آنگونه که این مقام مسئول اعلام می کند، همچنان تعرفه بخش زیادی از مشترکین مطابق با قیمت های سال گذشته است. او در ادامه همچنین اشاره ای به تعداد افزایش مشترکین و مقدار رشد مصرف برق داشت. متن گفتگوی بازار با مسعود عزیزی معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق تهران بزرگ را در ادامه می خوانید:

*درآمدهای شرکت توزیع برق تهران بعد از افزایش تعرفه های برق چقدر افزایش پیدا کرده است؟ این رشد درآمدها چه تغییری در سرعت انجام پروژه ها ایجاد کرده است؟

سال گذشته شرکت توزیع برق تهران حدود ۵ هزار میلیارد تومان برق به مشترکین فروخته است. با توجه به افزایش تعرفه برق پر مصرف ها پیش بینی می شود که درآمد های ما با حدود هزار میلیارد تومان افزایش به ۶ هزار میلیارد تومان برسد. هرچند که درآمدهای ما تا حدودی افزایش پیدا کرده اما همچنان برق به قیمت یارانه در پایتخت توزیع می شود.

شرکت توزیع برق تهران حدود ۵ هزار میلیارد تومان برق به مشترکین فروخته، با توجه به افزایش تعرفه پر مصرف ها پیش بینی می شود که درآمدهای ما با حدود هزار میلیارد تومان افزایش به ۶ هزار میلیارد تومان برسد. هرچند که درآمدهای ما تا حدودی افزایش پیدا کرده اما همچنان برق به قیمت یارانه ای در پایتخت توزیع می شود

در حال حاضر مشترکینی که تا ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند، تعرفه برقشان معادل سال گذشته است. برای مشترکینی که بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ مگاوات برق مصرف می کنند، تعرفه برقشان ۱.۵ برابر قیمت سال گذشته و برای مشترکینی که ۴۵۰ تا ۶۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند، ۲.۵ برابر سال گذشته تعرفه برقشان افزایش پیدا کرده. برای مصارف بالای ۶۰۰ مگاوات این رشد مصرف حدود ۳.۵ برابری تعرفه سال گذشته است.

*سالانه چقدر مشترک جدید در تهران ایجاد می شود؟

تا الان ۲۲ هزار تا مشترک جدید اضافه شده است. پیش بینی ما این است که تا پایان سال به ۶۰ هزار مشترک هم برسد.

*این افزایش مشترک تا چه اندازه مصرف برق را در پایتخت افزایش می دهند؟

۳ درصد سالانه مصرف انرژی در شهر تهران افزوده می شود. البته این رشد مصرف تنها به مشترکین جدید مربوط نیست. چرا مشترکین جدید که کنتور برق آنها نصب می شود، معمولا چند ماهی خانه هاشان خالی است. اما این یک روند طبیعی است که همه ساله شاهد آن هستیم. البته شرایط در سال گذشته کمی فرق می کرد به طوری که حدود ۱۰ درصد به مصرف برق تهران افزوده شده بود.

*چه تعداد مشترک کم مصرف در پایتخت داریم؟

بر اساس آمار موجود حدود ۶۰۰ هزار مشترک داریم که کمتر از ۱۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha