۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
آپشنهای سایپا در نمایشگاه مشهد؛ تثبیت تغییرات نیازمند سرعت تولید و حمایت دولت
حضور در نمایشگاه با سه محصول عمده

آپشنهای سایپا در نمایشگاه مشهد؛ تثبیت تغییرات نیازمند سرعت تولید و حمایت دولت

آریا محصول جدید گروه خودروسازی سایپا با پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور، در بیست و دومین نمایشگاه خودرویی مشهد مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد با محصولات آریا اسپرت، کوییک اتوماتیک، شاهین اتوماتیک، وانت کارون و پادرا پلاس شرکت کرد. علیرغم گمانه زنی هایی در خصوص حضور چانگان یونی تی و معرفی آن توسط گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه مذکور، ظاهرا دومین خودروساز خاورمیانه به دنبال فرصت بهتری برای معرفی محصول جدید خود است. در این نمایشگاه سه محصول از سایپا مورد توجه ویژه قرار گرفته بود. نخستین محصول که شاید خودرو جدید این خودروساز باشد، آریا اسپرت بود. دومین محصول این خودروساز که مورد توجه قرار گرفته بود، کوییک اتوماتیک است. آخرین محصول جذاب این خودروساز در نمایشگاه مشهد، شاهین با رنگ های جدید است که می تواند در رنگ های محدود خودروسازان داخلی سنت شکنی کند. در ادامه به بررسی دو خودرو جدید این خودروساز در نمایشگاه مشهد خواهیم پرداخت:

آریا چه ویژگی های دارد؟ | کوییک اتومات و شاهین با رنگ های جدید در مشهد

آریا چه ویژگی هایی دارد؟

باتوجه به تمایل بیشتر مشتریان در بازار داخل به محصولات کراس اوور مدتی است که خودروسازان داخلی به دنبال طراحی و تولید محصولاتی متناسب با نیاز مشتریان هستند. آریا برپایه پلت فرم شاهین یا همان اس پی ۱۰۰ طراحی شده است که از نظر مشخصات فنی مشابه شاهین است.

طراحی فنی این خودرو نسبت به سایر کراس اوورهای موجود در بازار، زیباتر و البته جدیدتر است. البته موفقیت فروش این محصول در گرو عرضه زودتر آن به بازار است، زیرا طراحی هر خودرویی دارای یک چرخه عمر مفید است. نمای جلو این خودرو شباهت فراوانی به شاهین دارد، اما در نمای عقب شاهد تفاوت های فراوانی نسبت به شاهین هستیم. چراغ های بزرگ و کشیده و در کنار سپر استخوانی سبب شد که ظاهر این خودرو در نمایی عقب، مشابه محصولات کره ای باشد. در نمای جانبی خودرو نیز شاهد شباهت طراحی به شاهین هستیم. بیشتر به نظر می رسد در خودرو آریا، گروه خودروسازی سایپا فقط نمای عقب خودرو و طراحی داخلی و ظاهری آریا مشابه شاهین است.

آریا از نظر قوای فنی تفاوتی با شاهین ندارد. این محصول نیز مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است


قوای فنی آریا چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره شد، آریا از نظر قوای فنی تفاوتی با شاهین ندارد. این محصول نیز مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خودرو به یک گیربکس سی وی تی ۵ سرعته مجهز شده که قدرت تولید شده در پیشرانه را به محوز جلو هدایت می کند. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو۴ است که در صورت توسعه و ارتقا پیشرانه توسط گروه خودروسازی سایپا می توان استاندارد آلایندگی این خودرو را به یورو۵ رساند.

آریا چه ویژگی های دارد؟ | کوییک اتومات و شاهین با رنگ های جدید در مشهد


آریا چه آپشن های دارد؟

همانطور که اشاره شد آریا برپایه پلت فرم و ساختار شاهین طراحی و تولید شده است. بنابراین برای کاهش هزینه های تولید بسیاری از مشخصات فنی و ایمنی این محصول با شاهین مشترک است. آپشن ها و امکانات رفاهی که در این خودرو نصب شده اشتراکات حداکثری با شاهین دارد، به طور مثال آریا مجهز به فرمان برقی، سانروف، نشانگر فشار باد تایر، دیلایت و چراغ های اتوماتیک، سیستم کمک حرکتی در سربالایی، سنسور های پارک، دوربین دنده عقب، استارت دکمه ای و رهیاب ماهواره ای است.

عرضه این محصول در شرایط فعلی می تواند منجربه تنوع سبد محصولاتی خودروسازان در بازار داخل شود.

آریا چه ویژگی های دارد؟ | کوییک اتومات و شاهین با رنگ های جدید در مشهد

کوییک در نسخه آرپلاس اتوماتیک در نمایشگاه مشهد مورد توجه قرار گرفته است، کوییک آر پلاس دارای بدنه دو رنگ و گیربکس اتوماتیک سی وی تی است


کوییک آر مورد توجه بازدیدکنندگان

کوییک یکی از محصولات هاچ بک پرفروش بازار داخل کشور شناخته می شود، این محصول در نسخه آرپلاس اتوماتیک در نمایشگاه مشهد مورد توجه قرار گرفته است. کوییک آر پلاس دارای بدنه دو رنگ و گیربکس اتوماتیک سی وی تی است.

این خودرو با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸۷ اسب بخار قدرت را به کمک گیربکس سی وی تی به محور جلو منتقل می کند. نسخه آر این محصول در رنگ های متفاوت تری از نسخه فعلی به بازار راه خواهد یافت.

نکته قابل تامل در کوییک آرپلاس به روز رسانی امکانات رفاهی این محصول است، گروه خودروسازی سایپا برای جلب نظر رضایت مشتریان نمایشگر خودرو را به ۷ اینچی لمسی ارتقا، فرمان دی کات نصب، دوربین دنده عقب و کروز کنترل نیز برای این خودرو تعبیه کرده است. این موارد نشان می دهد که بزودی کوییک آر پلاس در بازار مشتریان فراوانی خواهد داشت.

ظاهرا خودروسازان داخلی محصولات جدیدی را طراحی و تولید می کنند، اگر این محصولات در زمان مناسب و با بهره گیری از فرصت ها به بازار راه یابد منجر به توسعه سهم بازار و کسب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد. شاید برای تسریع در عرضه محصولات جدید خودروسازان، دولت باید شرایط نقدینگی شرکت های زیرمجموعه خود را بهبود بخشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha