۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
تضمین سود خودروسازان در تولید انبوه خودروی اقتصادی

تضمین سود خودروسازان در تولید انبوه خودروی اقتصادی

­معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: در صورتی شرکت‌های خودروسازی در تولید خودروهای اقتصادی سود خواهند داشت که میزان تولید بالاتری در مقایسه با بقیه محصولات داشته باشند.

به گزارش بازار، محسن رضایی منش گفت: در تولید خودروی اقتصادی اصل بر میزان بالای تولید است که از اهداف طرح تولید خودروی k۱۱۲ هم محسوب می‌شود بنابراین اگر تولید افزایش یابد در کاهش قیمت تمام شده قطعات تاثیر زیادی دارد.

وی در خصوص شباهت خودروی k۱۱۲ به رنو کویید فرانسه گفت: یک پلتفروم شامل ۵ جز است وقتی قوای محرکه، برق و شبکه آن، ۳۵ درصد یک خودرو را تشکیل می‌دهد در عمل پلتفرم (بن سازه) خودرو، بومی می‌شود.

رضایی منش نبود ایربگ جانبی یا کم شدن کیفیت قطعات در یک خودروی اقتصادی را تکذیب کرد و گفت: سازمان استاندارد به خودروسازان اجبار کرده تا زمانی که خودرویی استانداردهای ۸۵ گانه خودرو را نگذرانده باشد اجازه تولید انبوه داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در طراحی خودروی k۱۱۲، استانداردهای ۸۵ گانه و حتی استانداردهای تعلیق شده مانند چراغ روز یا تعویض دنده رعایت می‌شود و از منظر استانداری تعلیق پذیر نیست.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در خصوص صادرات این محصول به کشورهای همسایه گفت: بازار هدف این خودرو با ابعاد و قیمت مشخص، ایران است، اما می‌تواند به شرط قیمت مناسب به کشورهای همسایه هم صادر شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha