۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
وحدت رویه در ثبت برند شرکت‌ها وجود ندارد | مشکلات در کسب کارت بازرگانی
نماینده شرکت های دانش بنیان یزد:

وحدت رویه در ثبت برند شرکت‌ها وجود ندارد | مشکلات در کسب کارت بازرگانی

یزد- نماینده شرکت های دانش بنیان یزد بر ضرورت اعمال وحدت رویه در ثبت برند شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان بدون حمایت صنایع بزرگ به نتیجه نخواهند رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا صالحی ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس قوه قضاییه با صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان یزد با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان ها، کارشناس رسمی مالکیت فکری در قوه قضائیه نداریم، اظهار داشت: اظهار نظر کارشناسی رسمی مالکیت فکری می تواند به اندازه نظر کارشناس رسمی برای قوه قضائیه و اداره ثبت قابل لحاظ کردن باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان بدون حمایت صنایع بزرگ به نتیجه نخواهند رسید، گفت: استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به صرف دادن تسهیلات به نتیجه نمی رسند و لازم است که دولت با دادن مشوق به شرکت های بزرگ صنعتی، آنها را به حمایت از دانش بنیان ها ترغیب کنند.

نماینده شرکت های دانش بنیان استان یزد به اهمیت ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان به عنوان گنجی ارزشمند تاکید کرد و افزود: به نظر می آید که کارشناسان قضایی دادگستری نمی توانند دارایی های نامشهود را ارزش گذاری کنند از این رو باید از نظرات کارشناسان نظام مهندسی در حکم کارشناس رسمی دادگستری بهره گرفته شود.

استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به صرف دادن تسهیلات به نتیجه نمی رسند

صالحی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیانی که بیش از ۳۰۰ درصد از برند آنها انگلیسی باشد، نیازمند کارت بازرگانی هستند، افزود: این در حالی است که شرکت های دانش بنیان به دلیل اینکه در فضای دیجیتال کار می کنند، نمی توانند کارت بازرگانی بگیرند که این مشکل باید حل شود.

وی همچنین به تعیین تکلیف صرافی های رمز ارز، اشاره و سکوت و سکون در این حوزه از سوی وزارت اقتصاد، قوه قضائیه، بانک مرکزی و قوه مقننه جایز ندانست و افزود: با بهره گیری از این ظرفیت می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و تامین مالی جمعی که امروز در دنیا مرسوم شده است را رقم بزنیم اما از ترس کشور را از بهره برداری از این ظرفیت محروم کرده ایم.

نماینده شرکت های دانش بنیان یزد به تشکیل شورای حل اختلاف تخصصی این حوزه از سوی دادگستری یزد اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شورا ۸۵ درصد پرونده ها به سازش منجر شده است اما دفاتر خدمات قضایی از این سازش ها ناراضی هستند چرا که بابت هر شکایت، حق الثبت دریافت می کنند در نتیجه روند را به سمت دیگری سوق می دهند که باید مورد رسیدگی دستگاه قضا قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha