۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲
ضرورت تعیین تکلیف وضعیت معلمان طرح مهرآفرین و قرارداد معین برابر قانون مصوب مجلس
عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکیدکرد

ضرورت تعیین تکلیف وضعیت معلمان طرح مهرآفرین و قرارداد معین برابر قانون مصوب مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعیین تکلیف معلمان قرارداد معین و معلمان طرح مهرآفرین در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا احمدی سنگری با انتقاد از وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تعیین تکلیف وضعیت معلمان طرح مهرآفرین، گفت: همه گروه‌های معلمان اعم از طرح مهرآفرین و قرارداد معین، طبق قانون رتبه بندی معلمان برابر مصوبه مجلس باید تعیین تکلیف شوند.

عضو کمیسون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه آئین نامه تدوینی رتبه بندی معلمان توسط دولت مغایر و خلاف با قانون نظام رتبه بندی معلمان مصوبه مجلس است، اظهار کرد: معلمان مهرآفرین، معلمانی با سابقه اشتغال بیش از یک دهه خدمت در آموزش و پرورش هستند و برخلاف قانون رتبه‌بندی معلمان که همه گروه‌های معلمین باید تعیین تکلیف می شدند، این گروه وضعیت بلاتکلیف دارند و از سوی دیگر اجرای این قانون در بودجه مصوبه دارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس پیرامون حذف معلمان طرح مهرآفرین را از رتبه بندی مغایر قانون برشمرده است، افزود: وقتی انتظارات به حق گروه های مختلف معلمین را برابر قانون پیگیرهستیم، برخی ما نمایندگان مردم را متهم به دخالت در اجرا می کنند درحالیکه این مهم تطبیق قوانین با قانون اساسی و قوانین مصوبه مجلس است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تصریح کرد: دولت باید حساسیت و دقت لازم در تدوین آئین نامه ها، شمولیت قانون و ذینفعان که حق آنان زایل نگردد، را در نظر بگیرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      لطفاً به داد معلمان مهر آفرین برسید منی که نوزده سال سابقه دارم
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      همش حرف طرح مهر افرینه پس ما معلمان مرخصی زایمان چی هیچ کس به فکرمانیست واقعا که انگار اصلا مارو نمیبینین
    • مهدی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      با عرض سلام سه تا مطلب قابل ذکر است: اولا وقتی دولت اصلاحیه آئین نامه رتبه بندی معلمان را رائه کرد مجلسی ها باید می فهمیدند که دولت به جای تبصره عدم داشتن کد استخدامی تبصره عدم تکمیل فرایند استخدامی را مطرح کرده چیزی را تغییر نداده بود و فقط لحن آئین نامه را عوض کرده است. دوما آقای وزیر در توجیه عدم مشمولیت معلمان طرح مهرآفرین اشاره به ماده833 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب سال1399 کرده اند در حالی که معلمان طرح مهرآفرین در سالهای 1390تا1392 استخدام شده اند که چنین ماده قانونی موجودیت خارجی نداشت و طبق قانونی که اشاره دارد به اینکه قانون عطف به ماسبق نمی شود شامل این ماده نیز می شود سوم اینکه جای تعجب و بسی خجات است که دانش آموزان این معلمین که فارغ التحصیل شده اند و حتی عده ای هم وارد دانشگاه فرهنگیان شده اند الام استخدام رسمی هستند و مشمول طرح رتبه بندی معلمان شده اند ولی کسانی که به ایشان درس داده اند مشمول طرح نیستند
    • ******************* IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      2 0
      سلام چرا هیچ حرفی از معلمان قرآنی قراردادکارمعین که از سال ۹۰ در آموزش و پرورش فعالیت دارند در هیچ کجا زده نمیشه.. نه تبدیل وضعیت .. نه رتبه بندی .. و نه هیچ امتیاز دیگه ای .. در صورتیکه خیلی از کسانی که ب هر نحوی و از راه نرسیده تبدیل وضعیت شدند ..
    • مربیان قرانی قرادادی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      با سلام و احترام از شما مسئول محترم تقاضامندیم با ارسال نامه ای خطاب به رییس جمهور محترم و رئیس محترم مجلس نسبت به احقاق حق ما معلمان قراردادی قرآنی بعد از ۱۱ سال تبعیض خصوصا در مورد علی الحساب رتبه بندی مداخله نمایید و از نیروهای ارزشی،قرآنی و آموزشی مانند نیروهای مهرآفرین پیمانی حمایت فرمایید. #مربیان_قرآن_قراردادی
    • مربیان قرانی قراردادی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      با سلام و احترام از شما مسئول محترم تقاضامندیم با ارسال نامه ای خطاب به رییس جمهور محترم و رئیس محترم مجلس نسبت به احقاق حق ما معلمان قراردادی قرآنی بعد از ۱۱ سال تبعیض لااقل در مورد علی الحساب رتبه بندی مداخله نمایید و از نیروهای ارزشی،قرآنی و آموزشی مانند نیروهای مهرآفرین پیمانی حمایت فرمایید. #مربیان_قرآن_قراردادی
    • مربیان قرانی قراردادی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      پیگیری مشکل تبدیل وضعیت استخدامی مربیان قرآنی قراردادی آموزش و پرورش 9**9823 وزارت آموزش و پرورش/امور استخدامی کشور/مجلس شورای اسلامی/ ملی 8 پیگیری مشکل تبدیل وضعیت استخدامی مربیان قرآنی قراردادی آموزش و پرورش ما مربیان قرآنی قراردادی آموزش و پرورش سال ۹۱ بصورت قراردادی جذب آموزش و پرورش شدیم که همکاران ما در کل کشور همان سال به پیمانی تبدیل وضعیت شدند. متاسفانه از آن موقع تا به امروز از وزارت گرفته تا مجلس و امور استخدامی کسی پاسخگوی ما نیست. این در حالی است که از 5 هزار مربی قرآن در کشور همه پیمانی و رسمی شده اند فقط و فقط پانصد نفر از چهار استان با وضع قراداد یکساله هنوز که هنوز است خدمت میکنند
    • معلم IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      وزیر آموزش و پرورش همچنان شرط تبدیل وضعیت نیروهای مهرآفرین سال 1390را به شرط ازمون داخلی گذاشته اند این در حالی است که تبدیل وضعیت نیروهای آزاد حق التدریس در تابستان سال1400 بدون آزمون داخلی صورت پذیرفت.