۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
موانع تولید ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در فارس بررسی شد
رئیس سازمان صمت فارس:

موانع تولید ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در فارس بررسی شد

شیراز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: مشکلات ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس بررسی و دستورات لازم صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از صمت فارس، حمید رضا ایزدی با تبریک هفته دولت به کارکنان و کارمندان دولت گفت: چهارصد پنجاه‌ و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و دبیری سازمان صمت در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد و تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی و…. از جمله مشکلات مطرح شده توسط مدیران واحدهای تولیدی بود، که پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده در جهت رفع موانع پیش رو تصمیمات و راهکارهای قانونی برای گره گشایی از مشکلات واحدها اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۲ واحد تولیدی رفع مشکل شدند، افزود : ازجمله واحدهای معرفی شده در این جلسه شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی پیدک، پیمانکار طراحی نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت اساس صنعت تولید تجهیزات نفت گاز و پتروشیمی، شرکت شیشه ایمن جام الماس پارس تولید شیشه سکوریت، زیبا سازان محیط ایرانیان فارس تولید گرانول و کفپوش های لاستیکی، طراوت فارس تولید شوریجات و رب گوجه و ...‌ بودند که مشکلات آن‌ها بررسی، تعیین تکلیف و نیز ارائه راهکار شد.

دبیرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس اضافه کرد: از تعداد ۲۲ واحدکه رفع مشکل شد، تعداد ۱۶ واحد مشکلات آنها پس از شناسایی و احصاء توسط کارشناسان هر حوزه درجلسه کمیته تخصصی (بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی ، زیرساختی و...) ذیل کارگروه موصوف بررسی شده بود که در کارگروه‌ تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نهایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم در راستای حل معضلات واحدهای تولیدی از سوی دستگاههای ذی ربط ضرورت دارد، افزود: هدف از تشکیل جلسات مستمر و منظم و کمیته های تخصصی جهت بنگاههای اقتصادی استان به منظورحل مشکلات حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی است که با هم اندیشی ، تعامل و همفکری پیگیری و مرتفع می شود.

تیم مدیریتی اقتصاد فارس به صورت جدی حامی تولیدکنندگان است

ایزدی با اشاره به حضور فعال و موثر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف اقتصادی و حوزه تولید استان اضافه کرد: تیم مدیریتی اقتصادی در استان فارس با محوریت استاندار به صورت جدی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه بر جلسات کارگروه تسهیل در جلسات خبرگان بانکی ، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، سایر کمیته های تخصصی و ... نیز مسائل و مشکلات این حوزه مطرح و به صورت دقیق بررسی می‌شود.

دراین جلسه محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی و بانکها برای مصوبات کارگروه تسهیل دغدغه تولید داشته باشند و راهکار عملیاتی و اجرایی ارائه کنند گفت: ضرورت دارد دستگاههای اجرایی و بانکها دلایل موانع تولید و عدم انجام مصوبات را احصا ، بررسی و به استانداری اعلام کنند.

ربانی زاده با اشاره به اینکه روند اجرای تمامی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، پایش می‌شود افزود: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حکم قانون را دارد و عدم اجرای آن به معنای ترک فعل و تخلف است.
ربانی زاده یاد آور شد: هدف از این کارگروه ایجاد رونق اقتصادی واحدهای تولیدی با تشریک مساعی دستگاههای اجرایی و بانک هاست.

کد خبر: ۱۷۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha