۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
رشد ۲۰ درصدی صادرات به ارمنستان

رشد ۲۰ درصدی صادرات به ارمنستان

در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۵ میلیون دلار صادرات ایران به ارمنستان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، رحمت الله خرمالی مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت در نشست با گروه تجارت خارجی خبرگزاری صدا و سیما گفت: در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۵ میلیون دلار صادرات ایران به ارمنستان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. براساس هدفگذاری صادرات کشورمان به ارمنستان در سال ۱۴۰۱، ۴۰۰ میلیون دلار است.

خرمالی با اشاره به اهمیت ارمنستان برای ورود به بازار روسیه و آذربایجان افزود: ارمنستان همسایه شمالی ایران و عضو ۵ کشور اقتصادی اوراسیا، دروازه زمینی ورودی کالاهای کشومان به اوراسیاست.

وی در ادامه گفت: صادرات ارمنستان در سال‌های گذشته حدود ۵ میلیارد دلار بود که سهم ایران از این میزان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود. عمده محصولات صادراتی به ارمنستان عبارتند از محصولات ساختمانی انواع میلگرد، قیرها، الکیل بنزن، محصولات فولادی، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی مانند اوره شیرخشک کفپوش و پروپیلن

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: در سال جاری دو هیات تجاری در حوزه صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی و دارویی به ارمنستان اعزام شد.

خرمالی با اشاره به تشکیل کارگروه صنعت معدت و تجارت ذیل ۱۷ کیسیون مشترک ایران و ارمنستان در مرداد ماه بیان کرد: برای تشکیل کارگروه‌هایی در زمینه‌های مختلف بخصوص خدمات فنی و مهندسی و دارویی، محصولات فناورانه وای تی با ارمنستان به توافق رسیدیم. سفر کارگروه‌هایی در حوزه محصولات فناورانه (IT) و حوزه صنعتی و معدنی به ارمنستان در پاییز سال جاری از دستاوردهای ۱۷ کمیسیون اقتصادی دو کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارمنستان ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی مهندسی دارد، گفت: شرکت‌های معتبر ایرانی برای شرکت در مناقصات ساخت جاده و مدرسه شرکت کرده اند.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: در زمینه تهاتر کالا با این کشور صحبت‌هایی شده است که در سفر آتی معاون اقتصادی ارمنستان به ایران نهایی می‌شود.

خرمالی درباره افتتاح مرکز تجاری ایران در ارمنستان بیان کرد: مرکز تجاری ایرن در ارمنستان به وسعت ۲ هکتار در حال تکمیل است و در پاییز به بهربرداری می‌رسد.

کد خبر: ۱۷۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha