۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد

احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید طی یک سال گذشته

خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از احداث ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، خیراله خادمی درباره عملکرد این شرکت در حوزه ساخت و سازهای ریلی در دولت کنونی افزود:نخستین طرح ریلی که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد طرح راه‌آهن زاهدان به خاش خواهد بود که بخشی از مسیر ریلی زاهدان به چابهار است.

مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: خط ریلی زاهدان به چابهار نیز قسمتی از کریدور ریلی شمال به جنوب است که از چابهار به سمت سرخس خواهد بود.

خادمی درباره راه‌آهن چابهار - زاهدان گفت: این طرح در دو مرحله انجام شده که مرحله نخست آن اتصال چابهار به شبکه ریلی است.

مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: زیرسازی مرحله نخست این طرح به طول ۶۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد رو به اتمام بوده و از زاهدان به بیرجند یک قطعه بین زاهدان به طول ۷۰ کیلومتر با منابع اعتباری محدود آغاز شده است.

خادمی گفت: قطعه‌ای نیز از بیرجند به طول ۴۰ کیلومتر به بالا را آغاز کردیم، یک قطعه نیز از ۵۰ کیلومتر به بالا از یونسی آغاز شده است. این شرایط به علت تقاضای استان‌ها برای آغاز این طرح ریلی بوده است.

مدیر عامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: ادامه این مسیر از زاهدان به یونسی در مرحله دوم از مسیرهای سرخس، بیرجند و یونسی حدود ۹۰۰ کیلومتر است و چهار قطعه آن با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد همراه شده و این بخش در مرحله دوم است که با تکمیل این مرحله کریدور شمال-جنوب تکمیل می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha