۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
تعرفه برق سفارتخانه ها معادل گورستان ها و غسالخانه ها
کنسول گری ها ۴ درصد پول برق را می پردازند

تعرفه برق سفارتخانه ها معادل گورستان ها و غسالخانه ها

جزییات تعرفه برق نشان می دهد قیمت برق سفارتخانه و کنسول گری ها و محل اقامت دیپلمات ها معادل گورستان ها، غسالخانه ها و آرامگاه هاست. این مراکز در ساعت کم مصرف تنها ۴ درصد قیمت واقعی برق را می پردازند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: یارانه انرژی در ایران به صورت عادلانه توزیع نمی شود و مشترکین پر مصرف از یارانه بیشتری برخوردار هستند. اما مشترکین پر مصرف تنها بخش توزیع غیر عادلانه در ایران نیستند. کافی است تا نگاهی به جدول تعرفه های برق که توسط وزارت نیرو منتشر شده، بزنید. جالب است که بدانید تعرفه برق سفارتخانه ها و کنسول گری معادل تعرفه برقی است که بخش هایی همچون گورستان ها، غسالخانه ها و آرامگاه ها پرداخت می کنند.

تعرفه برق سفارتخانه ها معادل گورستان ها و غسالخانه

جالب است که بدانید قیمت برق نهادهایی مثل بنیاد مستضعفان، مراکز امور خیریه، وزارتخانه ها، سازمان حجم اوقاف، روشنایی جاده ای، چراغ های چشمک زن داخل تونل ها در زیر گروه مصارف عمومی بند ۲ الف ۱ قرار دارند.

وزارت نیرو می گوید هر کیلو وات ساعت برق را در ساعت های کم باری به قیمت ۱۲۰ تومان، در ساعت های میان بار ۲۴۰ تومان و در ساعت های اوج مصرف به قیمت ۴۸۰ تومان در این مراکز عمومی با مصرف بالای ۳۰ کیلو وات ساعت توزیع می کند. البته برای سازمان با قدرت ۳۰ کیلو وات و کمتر قیمت ها ارزان تر از پر مصرف هاست. به طوری که در ساعت های میان باری بهای این دسته از مشترکین حدود ۲۸۴ تومان، در ساعت ها اوج بار ۵۶۶ تومان و در ساعت های کم باری ۱۴۱ تومان است. این در حالی است که هر کیلو وات ساعت برق با احتساب قیمت واقعی سوخت (حدود ۲۰ سنت) برای خود وزارت نیرو بیش از ۲۵۰۰ تومان تمام می شود. به این اوصاف وزارت نیرو دست کم به ازای مصرف هر کیلو وات ساعت برق به سفارتخانه ها در بدترین حالت تنها ۲۲ درصد و در بهترین حالت ( ساعت های کم باری) حدود ۴.۸ درصد از پول برق را می دهند.

تعرفه برق سفارتخانه ها معادل گورستان ها و غسالخانه

کد خبر: ۱۷۱٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha