۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
قوه مقننه با تدبیر و آگاهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد
نماینده مردم تنکابن در مجلس:

قوه مقننه با تدبیر و آگاهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد

نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: قوه مقننه با تدبیر و آگاهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر گرفت.

به گزارش بازار، سیدشمس الدین حسینی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: عنوان شد مجلس در حالت خواب آلودگی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده در حالی که باید پاسخ داد؛ خیر، مجلس با تدبیر و آگاهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر گرفت.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار به استحضار ملت ایران می‌رسانم سال گذشته برای اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط ۹۵ همت به پایه پولی اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم ۷۳۰ همت به نقدینگی اضافه شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ واحد درصد از رشد نقدینگی به سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد که اگر رابطه نقدینگی و تورم را یک به یک در نظر بگیریم حدود ۲۰ واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز ۴۲۰۰ تومانی برمی‌گردد لذا دولت سیزدهم با آوردن این سیاست شهامت کرد و مجلس شورای اسلامی نیز بصیرت به خرج داد و با دقت مسئولیت پذیرفت.

حسینی تصریح کرد: آنجایی که سبب شد تورم ایجاد شود باید در جای دیگری بررسی شود؛ وقتی که نظام حقوق و دستمزد را ناگهان بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه‌ای به هم می‌ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود لذا پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا اصلاح سیاست ارزی که از طریق دولت آمد و مجلس با تدبیر نظر کار خودش را انجام داد و مسئولانه در جهت جلوگیری از تورم اقدام کرد. مهم‌ترین عامل تورم طی سالیان گذشته که شاهد رشد نقدینگی بودیم به ارز ۴۲۰۰ تومانی بازمی گردد.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha