۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
دولت برای خانواده‌های اصناف بیکار شده چاره‌اندیشی کند
دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز:

دولت برای خانواده‌های اصناف بیکار شده چاره‌اندیشی کند

اهواز - دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: دولت باید برای خانواده‌های اصناف بیکار شده چاره‌اندیشی کند چون مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌تواند تبعات دیگری داشته باشد.

ابوالقاسم کوره چینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بعد از اینکه بحث شیوع ویروس کرونا به میان آمد، طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه اصناف به غیر از تامین کنندگان اقلام ضروری مردم از جمله خوار و بار، بنکداران مواد غذایی، میوه و تره بار، قصابی و نانوا باید تا ۲۳ فروردین تعطیل می شد.

وی افزود: عمده افراد بیکار شده کارگران روزمزد بودند؛ مثلاً در تالارهای پذیرایی که بین ۳۰ تا ۴۰ نفر نیرو به صورت روزمزد کار می کردند، خیلی از آنها سه ماه بیکار شدند و متعاقباً وقتی مراسمی نباشد صنف فیلمبردار هم تعطیل و ریزش نیرو دارند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز عنوان کرد: با وجود اینکه بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه متعلق به زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست بود اما آن‌ها نیز در کنار آرایشگاه‌های مردانه و دیگر اصناف مجبور به اعمال تعطیلی بودند.

کوره چینی تصریح کرد: هرچند سلامت مردم دارای اهمیت و اولویت است ولی دولت باید برای خانواده‌های اصناف بیکار شده چاره‌اندیشی کند چون مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌تواند تبعات دیگری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران همراه با اتاق تعاون و بازرگانی سامانه‌ای را طراحی کردند که در اتاق اصناف ایران قابل مشاهده است؛ همه اصناف می‌توانند با مراجعه به این سامانه و تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه میزان خسارت‌های وارده را اعلام کنند.

کد خبر: ۱۷٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha