۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
دولت تورم ۶۰ درصد را مهار کرده است
معاون رئیس جمهور:

دولت تورم ۶۰ درصد را مهار کرده است

اردبیل- معاون رئیس جمهور گفت: دولت در یک سال اخیر تورم بی سابقه ۶۰ درصد را در کشور کنترل کرده و ماه به ماه روند کاهشی را در این حوزه شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در سفر به اردبیل در جمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: دولت در گام نخست بعد از غلبه بر بیماری کرونا با تزریق گسترده واکسن سعی کرد تا هدف‌گذاری اصلی خود را ساماندهی اقتصادی قرار دهد که در این مدت توانسته تورم بی سابقه در کشور را مهار کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رشد تورم کشور به کمتر از پنج درصد کاهش یافته و سعی بر این است تا با کنترل نقدینگی و جلوگیری از خلق پول در کشور به این وضعیت سر و سامان بدهد.

معاون رئیس جمهور گفت: با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تلاش بر این است تا جلوی خلق پول گرفته شده و کنترل قیمت ارز در بازار نیز به انجام برسد که ثبات قیمت ارز در بازار در یک سال اخیر از نتایج فعالیت‌های اقتصادی مثبت دولت است.

قاضی زاده هاشمی افزود: دولت سیزدهم به همان میزان که ماهانه حقوق و دستمزد پرداخت می کند، بدهی دولت گذشته را نیز در حال پرداخت است تا انباشتی در این حوزه شکل نگیرد.

وی ترمیم یارانه مردم را از اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: به زودی و با تکمیل سامانه کالا برگ الکترونیکی تأمین مایحتاج ضروری مردم از طریق کالا برگ انجام می شود تا دسترسی مردم به کالاهای اساسی به راحتی انجام شود.

قاضی زاده هاشمی بزرگترین افتخار دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور را بازسازی اعتماد مردم به دولت و نظام اسلامی برشمرد و اضافه کرد: دولت تلاش می کند تا بند به بند منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی معظم‌اله را به درستی اجرا کرده و در حوزه اقتصاد به شرایط موجود سر و سامانی واقعی ببخشد.

وی بیان کرد: در تولید مسکن نیز به رغم آن که در هشت سال گذشته اقدام اساسی انجام نشده بود اما تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده و به زودی دستاوردها در این زمینه از سوی وزرا و مسئولان تبیین و تشریح خواهد شد.

قاضی زاده به تشکیل کمیته تأمین مایحتاج ضروری مردم و تأمین نهاده‌های دام و دارو اشاره کرد و ادامه داد: با حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از رانت حاصل از این فرآیند دولت تلاش می کند تا به راحتی مایحتاج ضروری مردم را تأمین و در اختیار آنها قرار دهد.

معاون رئیس جمهور یکی از دغدغه‌های اساسی دولت سیزدهم را گذر از بحران کم آبی و غلبه بر خاموشی های احتمالی در تابستان اعلام کرد و گفت: با گذشت ۲ ماه از فصل تابستان هیچ‌گونه خاموشی و یا قطعی آب را در شهرها و روستاها شاهد نیستیم و به رغم کاهش بارندگی ها سعی بر این است تا دغدغه مردم در این حوزه با نگاه درست و واقع‌بینانه برطرف شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha