۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶
کاهش ۵۰ درصدی صادرات خرمای خوزستان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۵۰ درصدی صادرات خرمای خوزستان

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: پیچیدگی و دشواری عملیات صادرات خرمای خوزستان سبب کاهش ۵۰ درصدی صادرات این محصول در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پیش از آن شده است.

هانی فیصلی در گفتگو خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات خرما، اتاق بازرگانی خرمشهر با سرمایه‌گذار و شرکت حمل و نقل توافقاتی انجام داد تا تمهیدات لازم به منظور تامین کانتینر و راه‌اندازی خطوط حمل دریایی از بنادر خرمشهر و امام خمینی (ره) را در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان خوزستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تولید خرما در کشور با چالش‌های جدی در صادرات این محصول کشاورزی مواجه شده است، تصریح کرد: قریب به همه صادرات خرمای خوزستان از گمرکات و بنادر دیگر استان‌ها در حال صادر شدن است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر عنوان کرد: ضرورت دارد به منظور حفظ ارزش افزوده ظرفیت مهم خرما، راهکاری جهت انجام فعالیت‌های تجاری در محدوده استان تعیین شود.

هانی فیصلی افزود: پیچیدگی و دشواری عملیات صادرات خرمای خوزستان سبب کاهش ۵۰ درصدی صادرات این محصول در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پیش از آن شده، به شکلی که تنها ۱۲ درصد از محصول استعمران خوزستان به عنوان محصول اصلی صادرات خرمای کشور به کشورهای دیگر صادر شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha