۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
تسهیل بومی سازی فناوری‌های قطعه سازی با تفاهم دانشگاه شریف و ساپکو

تسهیل بومی سازی فناوری‌های قطعه سازی با تفاهم دانشگاه شریف و ساپکو

تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو و دانشگاه صنعتی شریف با هدف تسهیل بومی سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت قطعه سازی امضا شد.

به گزارش بازار، عادل پیرمحمدی در مراسم امضای این تفاهم نامه به بیان نیازمندی‌های فناورانه صنعت قطعه سازی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم به اقتصاد دانش بنیان برسیم باید صنعتمان دانش بنیان شود.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو با بیان اینکه راهبرد توسعه صنعتی در کشور وجود ندارد، افزود: اگر در حوزه‌های امنیتی و دفاعی توفیقاتی داشته‌ایم تنها به این دلیل است که برای رسیدن به این جایگاه راهبرد ویژه‌ای ترسیم کرده‌ایم.

پیرمحمدی با انتقاد از بی‌نظمی‌های موجود در تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و عدم هماهنگی و ارتباط میان آن‌ها افزود: اگر بخواهیم در کشور به معنای واقعی به توسعه برسیم باید به سمت توسعه صنعتی حرکت کنیم و توسعه خودرو یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه صنعتی کشور است.

وی از تحریم‌های تحمیل شده به کشور به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: پس از دور اول تحریم‌ها و طی ۱۰ سال گذشته توانسته‌ایم در تولید ۱۵۰ نوع فولاد مورد نیاز صنعت خودرو خودکفا شویم و در حال حاضر ۹۵درصد فولاد مورد نیاز صنعت خودرو را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو افزود: کشور به رشد اقتصادی نیاز دارد و رشد اقتصادی با تولید، آن هم تولید با بهره‌وری بالا معنا می‌یابد و، اما تقاضای ما از شرکت‌های دانش بنیان تولید با بهره‌وری بالاست و بدین منظور از آن‌ها طلب یاری می‌کنیم.

رفع چالش صنایع با جذب نیروهای نخبه
رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ظرفیت‌های زیست بوم این دانشگاه، افزود: دانشگاه شریف در نظر دارد حاصل و اندوخته ۵۶ سال فعالیت علمی خود را در این دهه برای رفع نیازهای کشور به خدمت گیرد و تلاش خواهیم کرد که دانشگاه مان در خدمت صنایع بزرگ و اصلی کشور بوده و چالش‌های موجود در این صنایع را حل کند.

وی به موضوع مهاجرت نخبگان اشاره کرد و مشکلات مالی، حمایتی و به‌کار نگرفتن و بهره‌مندی از نخبگان جوان در صنعت را از جمله دلایل عمده این پدیده اجتماعی دانست.

رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان دکتری، موتور محرکه تحقق پژوهش‌های بنیادی و صنعتی کشور هستند و اگر در دوران تحصیل خود مورد حمایت قرار گیرند و از آنان برای رفع چالش‌های جدی و اثرگذار صنعت استفاده شود، بی شک تا حدی از مهاجرت این سرمایه‌های ارزشمند جلوگیری خواهد شد.

جلیلی اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان نخبه در رشته‌های مورد نیاز صنعت را یکی از راهکارهای موثر نگه‌داشتن این افراد در کشور دانست و گفت: صنایع موجود در کشور با بحران جذب نیروی انسانی مستعد مواجه هستند که با بورسیه کردن دانشجویان نخبه از سوی صنعتگران، علاوه بر حل چالش‌های موجود، امید به ماندن در کشور در این افراد تزریق می‌شود.

در این نشست، پنج شرکت دانش‌بنیان «فرابین فرایند شریف»، «پاک‌فن کامپوزیت شریف»، «برنا صنعت هوشیار»، «شرکت بنیان توسعه و نوآوری مغزافزا» و «موبیکار» به معرفی محصولات فناورانه خود پرداختند.

کد خبر: ۱۷۰٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha