۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
تصویب یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

تصویب یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی از تصویب یک میلیارد و ۱۶۴میلیون دلار برای سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد.

به گزارش بازار، مرتضی ذاکریان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: از ابتدای تفکیک استان تا سال گذشته ۹۹۱ میلیون دلار برای سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده بود که در سال ۱۴۰۱ میزان آن به یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار افزایش یافت.

به گفته وی میزان جذب سرمایه گذاری خارجی سال گذشته در پروژه‌های خراسان جنوبی ۸۷ میلیون دلار بود که در سال جاری تاکنون به ۸۸.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد پروژه‌های فعال با سرمایه گذاری خارجی در استان هم از ۱۶ مورد سال گذشته به ۲۲ مورد در سال جاری با رشد ۳۷ درصد افزایش یافته است.

اطلس سرمایه گذاری

ذاکریان تصریح کرد: با هدف سهولت سرمایه گذاری و این که اطلاعات مورد نظر درست باشد، اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی با همکاری بیش از ۴۲ دستگاه و با حدود ۴۰ لایه اطلاعاتی تهیه و لکه‌های سفید قابل سرمایه گذاری احصا شده است.

وی با اشاره به این که تلاش می‌کنیم لایه‌های اطلاعاتی اطلس سرمایه گذاری را افزایش دهیم تا به روز شود، گفت: در آمدهای مصوب استان هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان برای امسال است که حدود ۹۴.۷ درصد آن از محل در آمدهای مالیاتی مصوب باید وصول شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در پنج ماهه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵/۴۳ درصد رشد درآمدهای مالیاتی داشته‌ایم.

ذاکریان تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی ۱۸ درصد کسری و کل در آمدهای خراسان جنوبی هم ۲۸ درصد کسری دارد که در ماه‌های آینده جبران خواهد شد.

به گفته وی در زمینه مولد سازی و فروش اموال مازاد دولت در سال‌های گذشته و امسال قانون گذار دستگاه‌های دولتی را موظف کرده است اموال مازاد خود را بفروشند و در آمد آن را به خزانه واریز کنند.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۱۷ ملک مازاد استان فروخته شده و از این محل ۲۸۴ میلیارد ریال وصول شده که مبلغ آن با تخصیص انجام شده به دستگاه‌های ذی‌ربط برگشت داده شده است.

وی بیان داشت: سه هزار و ۹۳۹ سند مالکیت دفترچه‌ای ادارات استان به سند تک برگ تبدیل شدند که از این نظر جز استان‌های برتر کشور هستیم.

تصویب دو هزار و۷۵۶ طرح برای دریافت تسهیلات تولید و اشتغال

ذاکریان با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: با برگزاری ۱۷ جلسه استانی و ۳۵ جلسه کارشناسی، دو هزار و ۷۵۶ طرح در کمیته استانی مصوب شد.

به گفته وی با اجرای طرح‌ها ۹ هزار و ۲۰۱ شغل در استان ایجاد و یا تثبیت خواهد شد و تسهیلات مورد نظر برای این منظور دو هزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۷۷۹ میلیارد تومان سرمایه در گردش و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت است که تاکنون برای اجرای ۸۷۱ طرح مبلغ ۵۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۵۶۱ طرح با مبلغ تسهیلات ۱۷۸ میلیارد تومانی هم در مرحله پرداخت است و این تسهیلات در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیشتر سهم اشتغال در استان در بخش خدمات است و ۵۲ درصد اشتغال در بخش کشاورزی و۹ درصد آن در بخش صنعت است.

ذاکریان با بیان این که در استان ۷۶۸ نانوایی وجود دارد از نصب ۷۶۵ دستگاه هوشمند خرید نان در این نانوایی‌ها خبر داد و گفت: مغایرت سه مورد به دلیل خطای سامانه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: ۹۹ درصد این دستگاه‌ها در نانوایی‌های استان به سامانه مورد نظر وصل شده‌اند و بر این اساس روز گذشته حدود ۱۷۲ تن آرد در نانوایی‌ها مصرف شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha