۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
۶۰ واحد راکد صنعتی استان سمنان به چرخه تولید باز می‌گردد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۶۰ واحد راکد صنعتی استان سمنان به چرخه تولید باز می‌گردد

سمنان- تشنه دل رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در ماه‌های اخیر ۴۶ واحد صنعتی راکد استان به تولید بازگشته است، گفت: هدف‌گذاری ما بازگرداندن ۶۰ واحد تولیدی راکد دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ۴۶ واحد راکد تولیدی در استان سمنان مجددا راه اندازی شده است، بیان کرد: این بازگشت به تولید توانسته بخش اعظمی از اشتغال کارخانه‌های مذکور را تثبیت و حتی شغل جدید هم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته متاسفانه همچنان ۱۲۰ واحد راکد دیگر در استان سمنان وجود دارد که تلاش داریم در سال‌جاری آنان را هم راه‌اندازی کنیم، بیان کرد: بازگشت ۶۰ واحد راکد تولیدی دیگر به چرخه تولید و اشتغال تا پایان سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است

دبیرکارگروه رونق تولید استان سمنان با بیان اینکه از جمله مشکلاتی که متوجه واحدهای راکد است می توان به مسائل مالی، نداشتن بازار، مشکلات حقوقی، نیروی کار متخصصی و... اشاره کرد، گفت: تعدادی از واحدهای راکد در استان متاسفانه توسط بانک ها تملک شده و یا اعلام ورشکستگی کرده‌اند لذا بازگشت آنان به تولید قدری دشوار شده است.

از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ۴۶ واحد راکد تولیدی در استان سمنان مجددا راه اندازی شده است

تشنه دل با بیان اینکه در راستای بازگرداند تعدادی از این واحد ها نیز جلسات و پیگیری هایی صورت گرفته است، بیان کرد: امیدواریم با رویکردی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد بتوانیم مشکلات این واحد ها را هم حل کنیم تا دست کم تعدادی از آنان بتوانند به تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال‌جاری ۱۴ طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان افتتاح می شود، ابراز کرد: در این طرح‌ها سعی شده تا توسعه متوازن و پراکندگی خوب در بین شهرستان ها رعایت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بهره برداری از طرح های هفته دولت سال‌جاری در استان ۲۵۰ شغل ایجاد خواهد کرد، گفت: صنایع فولادی و معدنی، ساخت موتورسیکلت و نساجی و ... در زمره این طرح ها محسوب می‌شود که در هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha