۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
افزایش ۵۹ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۵۹ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان همدان

همدان - بکایی، مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: امسال ۳۱۳ هزار و ۸۸۳ تن گندم تضمینی از کشاورزان استان همدان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش دارد.

مسعود بکایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه گندم تضمینی خریداری شده در استان همدان تاکنون به ۳۶ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال رسیده است،افزود: از این میزان ۱۹ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی عنوان کرد: کشاورزان شهرستان رزن با بیش از ۹۰ هزار تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با بیش از ۶۵ هزار تن گندم در رده دوم قرار دارد.

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۴ هزار و ۹۳۳ تن، کبودرآهنگ ۵۵ هزار و ۹۳۲ تن و همدان نیز ۱۵ هزار و ۹۸۳ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد دو مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha