۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
بررسی نقشه راه و توسعه ADA - کاردانو

بررسی نقشه راه و توسعه ADA - کاردانو

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین عمومی است.

به گزارش بازار، کاردانو یک پلتفرم بلاک چین عمومی است. این پلتفرم منبع باز و غیرمتمرکز، با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام می‌تواند تراکنش‌های همتا به همتا را با ارز دیجیتال داخلی خود یعنی ADA، تسهیل کند. کاردانو پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به عنوان ارز دیجیتال «نسل سوم» شناخته می‌شود که از فناوری اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. این به این دلیل است که یکی از دوستداران محیط زیست بوده و ایمن‌ترین شبکه‌های بلاک چین را دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه ارز کاردانو

در سال ۲۰۱۵، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، شروع به توسعه یک پروژه بلاک چین کرد که نام آن را کاردانو گذاشت. هاسکینسون پس از اختلاف با یکی از بنیانگذاران اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، پروژه اتریوم را ترک کرد. هاسکینسون می‌خواست سرمایه گذاری خطرپذیر را بپذیرد و یک نهاد انتفاعی ایجاد کند، در حالی که بوترین می‌خواست آن را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی ادامه دهد. هاسکینسون می‌خواهد نسل جدیدی از رمز ارزها را توسعه دهد که سازگارتر با محیط زیست، پایدارتر و دارای سیستم مقیاس پذیری خوبی باشد. او همچنین می‌خواهد کاردانو را با استفاده از یک رویکرد علمی با فرآیند بررسی همتا به همتا که به متخصصان در زمینه‌های خود متکی است بسازد و توسعه دهد. این پلتفرم به افتخار ریاضیدان ایتالیایی جرولامو کاردانو (Gerolamo Cardano) نامگذاری شده است، در حالی که ارز دیجیتال آن به نام ریاضیدان انگلیسی آدا لاولیس (Ada Lovelace) نامگذاری شده است.

بنیاد کاردانو

کاردانو در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ با پشتیبانی از تراکنش‌های ADA راه اندازی شد. عملیات و توسعه کاردانو توسط یک سازمان اداره نمی‌شود. در عوض، توسط سه سازمان مجزا و مستقل اداره می‌شود. اول، بنیاد کاردانو، که تنظیم و نظارت بر توسعه کاردانو است. دومی IOHK است که سیستم اوروبروس (Ouroboros) و الگوریتم بلاک چین اثبات سهام کاردانو را طراحی کرد. در نهایت، امورگو (Emurgo) مشارکت های استراتژیک کاردانو را با سازمان های مختلف مدیریت می‌کند.

نقشه راه کاردانو توسعه اکوسیستم کاردانو را به مراحلی تقسیم می‌کند که به نام چند تن از نویسندگان مشهور بریتانیایی نامگذاری شده است:

  • بایرون (byron): مرحله پایه اولیه کاردانو شامل اجرای تراکنش های ADA است.
  • شلی (Shelley): توسعه غیرمتمرکز کاردانو از طریق سیستم Ouroboros و الگوریتم PoS.
  • گوگن (Goguen): اجرای قراردادهای هوشمند که اجازه می‌دهد برنامه ها بر روی بلاک چین کاردانو ساخته شوند.
  • باشو (Basho): مرحله بهینه سازی شبکه با تمرکز بر قابلیت همکاری کاردانو با سایر شبکه های بلاک چین و افزایش مقیاس پذیری.
  • ولتر (wolter): توزیع نشانه های حاکمیت کاردانو و انتقال توسعه کاردانو از سازمان محور به جامعه محور.

ساز و کار کاردانو چگونه است؟

ارز کاردانو، ADA، مانند بیت کوین استخراج نمی‌شود، بلکه از طریق سیستم اثبات سهام (PoS) ضرب می‌شود. ارز ADA در سیستم اثبات سهام (PoS)، نیازی به ماینر ندارد اما با یک اعتبار سنجی جایگزین می‌شود. اعتبارسنجی‌ها بسته به تعداد دارایی‌های ADA که دارند توسط شبکه انتخاب می‌شوند. اگر آنها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلوک انتخاب شوند، ADA خود را موظف می‌داند تا تمام تراکنش‌ها را تأیید کند. اگر بلاک چین تأیید کند که بلاک اعتبارسنجی درست است، آنها میزان مشوقی در قالب ارز ADA دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر، بر خلاف اتریوم، که در حال حاضر کاربرد گسترده‌ای دارد، کاربرد ADA هنوز محدود است. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران در دنیای کریپتو با در نظر گرفتن رویکرد توسعه و ساختار سازمانی آن به این پروژه اعتماد زیادی دارند. با این حال، موفقیت واقعی پروژه همچنان قابل مشاهده است، زیرا همه ما می‌دانیم که دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار غیرقابل پیش بینی باشد.

راهنمای خرید و قیمت کاردانو

می‌توانید قیمت کاردانو را در وب‌سایت والکس بررسی کنید و با خرید کاردانو در صرافی ارز دیجیتال والکس، سرمایه گذاری در ADA را شروع کنید. از طریق اپلیکیشن والکس، می‌توانید ADA و سایر دارایی‌های رمزنگاری شده را در یک برنامه کاربردی همه کاره و راحت خریداری کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لحظه ای کاردانو روی لینک زیر کلیک کنید :

قیمت کاردانو https://wallex.ir/markets/ada

بررسی نقشه راه و توسعه ADA - کاردانو

چرا کاردانو مهم است؟

کاردانو همیشه به عنوان نسل سوم ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین و اتریوم شناخته می‌شود. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که کاردانو می‌تواند انتقال دارایی‌های رمزنگاری شده را به سمت و سوی پایداری ببرد. در اینجا ۲ دلیل وجود دارد که چرا کاردانو چنین نقش مهمی دارد:

۱- کاردانو یک دارایی رمزنگاری دوستدار محیط زیست است.

یکی از بزرگترین مزایای کاردانو این است که یک ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست است. اگر آن را با بیت کوین و اتریوم مقایسه کنیم، مصرف برق کاردانو در سال بسیار کمتر است. این امر به وسیله سیستم اثبات سهام (PoS) برای تأیید تراکنش‌ها محقق می‌شود. این سیستم با محدود کردن تعداد رایانه‌هایی که می‌توانند تراکنش‌ها را در یک زمان تأیید کنند، مصرف انرژی را حفظ می‌کند. در نتیجه، این سیستم کارآمدتر از سیستم‌های اثبات کار (PoW) بیت‌کوین و اتریوم ۱.۰ است.

۲- این ارز بر اساس رویکرد پژوهشی و علمی ایجاد شده است.

کاردانو بوسیله یک پروژه تحقیقاتی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال توسعه یافته است. بنیاد کاردانو، سازمانی که توسعه کاردانو را تنظیم و نظارت می‌کند، از طریق مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان دنیای ارزهای دیجیتال، رویکردی علمی را در پیش گرفته است. این رویکرد علمی رویدادی نوآورانه در دنیای ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود زیرا فقط کاردانو این سیستم را اجرا کرده است. از نظر تئوری، این رویکرد تضمین می‌کند که تمام تغییرات و ویژگی‌های پیاده‌سازی شده در شبکه برای رفع یک مشکل خاص در جامعه مفید است.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha