۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
بیش از ۴۰ درصد پرداخت‌های بانک مهر بدون ضامن بوده است
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

بیش از ۴۰ درصد پرداخت‌های بانک مهر بدون ضامن بوده است

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: طبق آخرین آمار درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد پرداخت‌های این بانک تقریبا بدون ضامن بوده است.

به گزارش بازار، سید سعید شمسی نژاد گفت: طبق آخرین آمار درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد پرداخت‌های این بانک تقریبا بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی بوده است و مواردی هم که با ضامن پرداخت می‌شود تاکیدمان بر تضامین الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه بانک مهر ایران موضوع استفاده از سفته الکترونیک و همچنین توثیق سهام را اجرایی کرده است، گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات در یکسال اخیر بدون ضامن بر مبنای اعتبارسنجی پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در شش ماهه اخیر حدود ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن به ارزش تقریبی ۱۲ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده ایم البته با فرض اینکه هر فقره تسهیلات بصورت میانگین حدود ۳۰ میلیون تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر حدود ۳ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به آحاد جامعه به ارزش حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است، گفت: خوشبختانه این حجم تسهیلات قرض الحسنه از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است و همچنین در بازپرداخت این وام‌ها معوقات بسیار کمی در حدود ۵/۰ درصد داشته ایم.

شمسی نژاد خاطرنشان کرد: بیش از ۲۴۰ درصد پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است و در سال ۱۴۰۱ هم میزان پرداخت تسهیلات تکلیفی این بانک بیش از ۶۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه ابتدایی امسال عملکرد خوبی را در پرداخت تسهیلات تکلیفی داشته ایم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۳۱۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه تسهیلات تکلیفی در حدود ۱۲ هزار و ۱۷۵ فقره به ارزش ۱۷ هزارو ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: تسهیلات فرزندآوری هم در حدود ۱۱ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است که رقم آن ۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است و جزء بانک‌هایی هستیم که بیشترین تسهیلات تکلیفی را پرداخت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به همراه دو بانک دیگر در ابتدای مرداد ماه بحث توثیق سهام را بعنوان یکی از ابزارهای تضامینی وام‌های قرض الحسنه خود در نظر گرفته است و از شهریورماه مردم می‌توانند از توثیق سهام بعنوان تضامین وام‌های قرض الحسنه خود استفاده کنند.

شمسی نژاد افزود: در این روش مردم می‌توانند از طریق خدمات غیرحضوری در موبایل بانک و یا در اپلیکیشن بانک مهر سهام خود را انتخاب کنند و بعنوان توثیق وام خود در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر بانک قرض الحسنه مهر ایران شاهد اتفاقات مثبتی بود، گفت: از جمله این اقدامات ورود بانک‌های قرض الحسنه به بازار بین بانکی، افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه تا ۲۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقیقی و تا ۵۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقوقی بوده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه رویکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران به سمت آسان سازی و ارزان سازی خدمات بانکی است، گفت: یکی از اقداماتی که در نیمه دوم سال اجرایی خواهیم کرد بحث کاهش کارمزد ثابت وام‌های قرض الحسنه است.

وی افزود: ایجاد سوپراپلیکیشن‌هایی که تمام خدمات مالی را بصورت قرض الحسنه برای مردم انجام دهد هم در چند ماه آینده بصورت تدریجی انجام خواهد شد.

به گفته شمسی نژاد حذف کاغذ از فرآیندهای بانکی هم از دیگر اقدامات این بانک است و با ورود امضای دیجیتال مردم می‌توانند در منزل یا در محل کار عملیات بانکی خود را انجام دهند و تسهیلات قرض الحسنه خود را دریافت کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در یکسال اخیر منابع این بانک افزایش حدود ۸۰ درصدی را داشته است، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در مردادماه به باشگاه یکصد هزار میلیارد تومانی‌ها از نظر منابع رسیده است و جزء بانک‌هایی است که با سرعت بالا منابعش افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha