۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
«موستانگ» ۲۰۲۴ چه ویژگی هایی دارد؟ | رونمایی فورد در ماه آینده 
«بازار» بررسی کرد

«موستانگ» ۲۰۲۴ چه ویژگی هایی دارد؟ | رونمایی فورد در ماه آینده 

به گفته یکی از مدیران ارشد فورد، نسل هفتم موستانگ با پیشرانه ۸ سیلندری به حجم ۵ لیتر و ۴۵۰ اسب بخار قدرت، با قیمت ۳۹ هزار و ۴۴۰ دلار راهی بازار خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: تمام خودروسازان در دنیا خود را برای دست یابی به تولید محصولات الکتریکی براساس زمان بندی وضع شده اتحادیه اروپا، آماده می کنند. اما ظاهرا فورد برنامه ای دیگر برای تولید محصولات خود در دست دارد. هفتمین نسل از موستانگ ماه آینده مجهز به موتور احتراق داخلی با سرو صدای همیشگی و ظاهر اسپرت تر آماده ورود به بازار می شود.

یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده بود؛ موستانگ نسل هفتم پیشرانه هشت سیلندر وی شکل خود را حفظ خواهد کرد. اخیرا ویدیویی جاسوسی از صدای پیشرانه موستانگ منتشر شده که نشان می دهد همچنان پیشرانه هشت سیلندر وی شکل برای این خودرو اسپرت آمریکایی وجود دارد

چند ماه پیش بود که رسانه های خودرویی مانند موتوروان تصاویری از نسخه جدید موستانگ با استتارهای بدنه منتشر کرده بودند، ظاهرا فورد همان برنامه تولید کوپه کانورتیبل را دنبال کرده است. فورد تلاش کرده که تمام مشخصات فنی موستانگ نسل هفتم را حتی آیرودینامیک بدنه را تغییر دهد، علیرغم اینکه از موستانگ نسل هفتم مشخصات فنی منتشر نشده بود، اما اکنون فورد قوای فنی این خودرو را معرفی کرده است.

«موستانگ» ۲۰۲۴ چه ویژگی های دارد؟ | رونمایی فورد در ماه آینده 


هشت سیلندر برای نسل هفت

یکی از مدیران ارشد شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده بود؛ موستانگ نسل هفتم پیشرانه هشت سیلندر وی شکل خود را حفظ خواهد کرد. اخیرا ویدیویی جاسوسی از صدای پیشرانه موستانگ منتشر شده که نشان می دهد همچنان پیشرانه هشت سیلندر وی شکل برای این خودرو اسپرت آمریکایی وجود دارد. این پیشرانه هشت سیلندر وی شکل دارای حجم ۵ لیتری و ۴۵۰ اسب بخار قدرت است. این پیشرانه طراحی و تولید سال ۲۰۲۰ است که روی نسل هفتم نیز قرار می گیرد. البته رییس یک اتحادیه کانادایی صنعت خودرو، اعلام کرده بود که یک پیشرانه یونفور که سابق بر این روی محصول اف ۱۵۰ نصب بوده، برای نسل هفتم نیز نصب خواهد شد. هرچند در این خصوص بیانه ای صادر نکرده است، اما نادیده گرفتن صحبت رییس یک اتحادیه خودرویی منطقی به نظر نمی رسد.


موستانگ هیبریدی؟

شایعاتی در خصوص تولید موستانگ هیبریدی با پیشرانه چهار سیلندر وی شکل به حجم ۲.۳ لیتر شنیده می شود. اما تاکنون فورد در خصوص این موضوع اظهار نظر نکرده است. هرچند که پیشتر فورد از یک پلت فرم هیبریدی مجهز به چهار چرخ محرک عنواینی را منتشر کرده بود، اما بعید به نظر می رسد که نسل هفتم موستانگ به این پلت فرم مجهز شده باشد. باتوجه به اینکه اخیرا نسخه الکتریکی دوج چلنجر مورد رضایت مشتریان قرار نگرفته است، فورد برای نسل هفتم موستانگ به این سمت حرکت نخواهد کرد. صرفه نظر مباحث استانداردی و زیست محیطی، مشتریان در بازار به قدرت، صدا، مشخصات فنی و البته گیربکس شش سرعته موستانگ علاقه بیشتری دارند و شاید این ترکیبات فنی سبب جذب مشتریان این محصول شده است.

فورد قرار است نسل هفتم موستانگ را در شهریور ماه سال جاری رونمایی و با قیمت پایه ۳۹ هزار و ۴۴۰ دلار راهی بازار کند


موستانگ با طراحی جدید؟

موستانگ ۲۰۲۴ از نظر طراحی ظاهری شباهت فراوانی به شلبی جی تی پیدا کرده است، جلو پنجره این خودرو تا حد ممکن بزرگتر و در بخش های مختلف سپر دریچه های هوا برای عبور جریان هوا جهت پایداری نصب شده است. خطوط شخصیت این خودرو به سمت محصولات اقتصادی حرکت کرده و از نمایی جانبی ظاهر محصول خشن و اسپرت را ندارد. تناسبات ابعادی خودرو به بهترین شکل ممکن رعایت شده و همخوانی مناسبی بین چراغ ها، کاپوت، سپر و لاستیک ها وجود دارد. هرچند که پوزه خودرو بیش از گذشته به سمت حالت سی تغییر کرده است.

فورد تلاش کرده برای افزایش حجم صدا و لذت رانندگی، کیت اگزوز جدید برای نسل هفتم نصب و نوع جدید لاستیک برای این محصول انتخاب کرده است. باتوجه به تغییرات اخیرروی نسل هفتم موستانگ به نظر می رسد که مشتریان باید انتظار یک فورد شلبی با عملکرد بالا داشته باشند.

از طراحی داخلی این خودرو هیچ اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما تصاویر دیجیتالی منتشر شده بود که نشان می داد کابین نسل هفتم موستانگ مشابه محصولات ب ام و است. کلاستر و کنسول موستانگ ۲۰۲۴ ساده اما منجهز به فناوری های جدید مانند نمایشگر های تمام صفخه و کنسول و سراسپید میانی کابین با حالت ارگونومی اسپرت تعبیه شده است. شاید مشتریان موستانگ ۲۰۲۴ باید خود را برای سیستم آبی کروز که فناوری کمک راننده جدید فورد است، آماده کنند.

«موستانگ» ۲۰۲۴ چه ویژگی های دارد؟ | رونمایی فورد در ماه آینده 


رونمایی و قیمت

فورد قرار است نسل هفتم موستانگ را در شهریور ماه سال جاری رونمایی و با قیمت پایه ۳۹ هزار و ۴۴۰ دلار راهی بازار کند. عملکرد، طراحی، قوای فنی و قیمت این محصول می تواند زمینه لازم برای افزایش سهم بازار موستانگ در سال های آینده را فراهم کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha