۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
۱۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعالیت می‌کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعالیت می‌کنند

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» نسبت به شناسایی ۱۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان اقدام شده است.

محمد اهلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در داخل شهرک‌های صنعتی ۱۱ شرکت دانش‌بنیان فعالیت مطلوب و مناسبی را انجام می‌دهند تا شاهد تولید و صادرات محصولات آنها باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته پنج شرکت در قالب دانش‌بنیان شناسایی و مورد حمایت قرار گرفت که زمینه فعالیت آنها نیز متنوع بوده و قطعا شهرک‌های صنعتی از این واحدهای دانش‌بنیان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

اولویت واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به مفاد حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: ما در واگذاری زمین کمتر از ۱۰ درصد مبلغ را در قسط اول دریافت می‌کنیم و در اقساط بلند مدت تا ۴۸ ماه سعی می‌کنیم تا همراه و کمک‌کار شرکت‌های دانش‌بنیان در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم.

اهلی افزود: با اعمال مشوق‌های مربوط به بهره‌برداری قبل از موعد مقرر سعی ما بر این است تا اقساط معوقه و به جا مانده را در زمان بهره‌برداری مورد بخشودگی قرار دهیم.

وی به تکمیل ساختمان کسب و کار در شهرک صنعتی شماره ۲ با امکانات و تجهیزات مناسب اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این ساختمان که در پنج طبقه در حال احداث است، امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای برای فعالان بخش صنعت به ویژه دانش‌بنیان فراهم می‌آید.

اهلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور برای تکمیل ساختمان کسب و کار شهرک شماره ۲ اردبیل، ۱۰ میلیارد تومان منابع تأمین کردیم تا این ساختمان تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سعی بر این است تا تلفیق عملی بین علم و صنعت را در کنار دانشگاه و بازار کار شاهد باشیم که در این زمینه قطعا ۱۳ اتاق مجهز در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

اهلی بیان کرد: حمایت‌های مختلف دیگری را از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد هستیم به طوری که در واگذاری زمین به شکل مزایده شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت واگذاری قرار گرفتند.

صنعت کشور بر پایه صنایع کوچک بنا نهاده شده است

وی ضرورت اصلاح و به روزرسانی قوانین در حوزه شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و اظهار کرد: مجلس با نگاه حمایتی و حرفه‌ای باید ظرفیت‌های خوب پشتیبانی را از واحدهای صنعتی فراهم کند تا ما در بخش صادرات نیز بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

اهلی با بیان اینکه در استان اردبیل ۹۵ درصد صنایع کوچک، ۲.۵ درصد صنایع متوسط و کمتر از ۲ درصد صنایع بزرگ هستند، تصریح کرد: صنعت کشور بر پایه صنایع کوچک بنا نهاده شده و ما به دلایل مختلف حمایت‌های لازم را از صنایع کوچک انجام می‌دهیم.

وی مردمی‌ بودن، درون‌زا بودن، بروز خلاقیت و نوآوری و ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر را از مزایای واحدها و کارگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط اعلام کرد و گفت: نقطه عطف و تلاقی بخش صنعت و دانش‌بنیان صنایع کوچک است که در حقیقت در استان اردبیل نیز با مدل‌های حمایتی مرسوم دنیا سعی داریم از صنایع کوچک پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نمونه این مدل‌ها را پوشه صنعتی و نظام فناورانه اعلام کرد و افزود: سعی ما بر این است تا صنایع کوچک را در ابعاد مختلف مورد حمایت قرار داده تا آنها بتوانند بستر اشتغال را مهیا کنند.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha