۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
آزادسازی سهام عدالت ارتقای وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد را رقم می‌زند
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

آزادسازی سهام عدالت ارتقای وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد را رقم می‌زند

فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی معتقد است آزادسازی سهام عدالت منجر به بهبود وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد و سرمایه گذاری مردم در بورس می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با آزادسازی سهام عدالت، گفت: یکی از پیشنهادات مورد بررسی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در جریان  بررسی تبعات اقتصادی کرونا استفاده از ظرفیت سهام عدالت برای حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر بود که برای تحقق این امر دولت باید زمینه آزادسازی سهام عدالت را فراهم می‌کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت در طول سال‌های گذشته چند برابر شده است، افزود: در سال ۸۵ و پس از نامه رئیس جمهور وقت به مقام معظم رهبری و موافقت ایشان، سهام عدالت در قانون اصل ۴۴ جای گرفت که به موجب آن مقرر شد درصدی از سهام واگذار شده‌ی بنگاه‌ها، به مردم ارائه شود.

وی اظهار کرد: دولت لایحه ساماندهی سهام عدالت را در سال ۹۷ تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مسئول بررسی آن شد این کمیسیون نیز طی یک سال با حضور دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و صاحبنظران لایحه مذکور را مورد بررسی قرار داد و گزارش آن را آماده و تقدیم صحنه علنی مجلس کرد.

زمینه بهره مندی مردم از سهام عدالت هرچه سریع تر فراهم شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از آنجایی که سهام عدالت براساس نامه مقام معظم رهبری در قانون اصل ۴۴ جای گرفته بود، بنابراین تغییر در مواد ۳۴ تا ۳۸ اصل ۴۴ که مربوط به سهام عدالت است به حکم مقام معظم رهبری نیاز داشت به همین دلیل مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت اقتصاد و دارایی، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی جلسات مشترک بسیاری درباره نحوه آزادسازی سهام عدالت برگزار کردند تا در نهایت رئیس جمهور درباره آزادسازی این سهام نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشت.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اضافه کرد: اگرچه لایحه ساماندهی سهام عدالت بیش از یک سال در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که اصل سهام عدالت با حکم مقام معظم رهبری در قانون اصل ۴۴ جای گرفته بود بنابراین اصلاح آن نیز به حکم ایشان نیاز داشت.

ارزش سهام عدالت در طول سال‌های گذشته به بیش از ۵ برابر رسیده است

وی با بیان اینکه باید زمینه بهره مندی مردم از سهام عدالت هرچه سریع تر فراهم شود، گفت: علیرغم اینکه ارزش سهام عدالت در طول سال‌های گذشته به بیش از ۵ برابر رسیده است اما مردم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.

فولادگر تصریح کرد: با آزادسازی سهام عدالت مردم می‌توانند مالکیت آن را بر عهده گرفته و از مزایای آن منتفع شوند، از سوی دیگر می توانند این سهام را در صندوق‌های قابل معامله در بورس سرمایه گذاری کنند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس معتقد است آزادسازی سهام عدالت منجر به بهبود وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد می شود، از سوی دیگر زمینه سرمایه گذاری مردم در بورس را فراهم می کند.

کد خبر: ۱۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha