۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
وزیر صمت نقشی در انتصاب افراد بر مدیریت هلدینگ های بزرگ ندارد| وجود مافیاهای قدرتمند در وزارت صمت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

وزیر صمت نقشی در انتصاب افراد بر مدیریت هلدینگ های بزرگ ندارد| وجود مافیاهای قدرتمند در وزارت صمت

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علت اینکه ما در وزارت صمت به نتیجه نمی رسیم این است که مافیاهایی وجود دارد که نمی گذارند وزیر فعالیت خود را انجام دهد.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره موضوع تفکیک وزارت صمت اظهارکرد: به نظر نمی رسد که موضوع تفکیک وزارت صمت در مجلس شورای اسلامی به نتیجه لازم دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت مسائل متعدد اقتصادی را پیش رو دارد، بیان کرد: در شرایطی هستیم که ارز ترجیحی از روی برخی کالاها برداشته شده، بنابراین تفکیک دو وزارت خانه در این شرایط باعث چالش های زیادی خواهد شد.

جدی با بیان اینکه تفکیک وزرات صمت به ایجاد ساختارهای جدید منتهی خواهد شد، بیان کرد: این فرآیند فعالیت های دولت را معطل و با مشکل مواجه خواهد کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین سازمانی که متولی تولید کالا در کشور است چه در بحث واردات و چه صادارت باید تولید را متمرکز بر مدیریت خود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد متولی تولید یک جا و متولی صادرات و واردات جایی دیگر، حتما بالانس موجود در این بین به هم می ریزد و بنده معتقدم این منطقی نیست و قبلا هم این موضوع تجربه شده و به نتیجه نرسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: کسانی که در حال حاضر می گویند باید تفکیک وزارت صمت مدنظر قرارگیرد دلایلشان این است که وزرات صمت بزرگ است و باید به دو وزارتخانه تبدیل شود و این استدلال درستی نیست.

وی تاکید کرد: علت اینکه ما در وزارت صمت به نتیجه نمی رسیم این است که مافیاهای قدرتمند وجود دارد که نمی گذارند وزیر فعالیت خود را انجام دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما در دو سال اخیر چهار وزیر را در وزارت صمت تجربه کردیم بنابراین آسیب ها از همین بخش است و نه از اینکه وزارت صمت، وزارت بزرگی است.

وی بیان کرد: بسیاری از انتصاباتی که در زیر مجموعه وزارت صمت انجام می شود خود وزیر در آن نقشی ندارد لذا ما باید این موارد را در کشور حل و فصل کنیم. وقتی فردی می رود و بر صندلی مجموعه و هلدینگ اقتصادی بزرگی تکیه می زند که ۱۰۰ هزار میلیارد گردش اقتصادی دارد و وقتی وزیر نقشی در انتصاب این فرد ندارد، چطور قرار است مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha