۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
تنها ۳ درصد مجوزهای صادر شده تاسیس نیروگاه در قزوین اجرایی شده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

تنها ۳ درصد مجوزهای صادر شده تاسیس نیروگاه در قزوین اجرایی شده است

قزوین - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: از مجموع ۶۳ مجوز تأسیس نیروگاه تونل بادی در استان طی چند سال گذشته تنها دو نیروگاه به مرحله اجرا رسیده است.

سعید بهادیوند چگینی در گفتگو با خبرنگار بازار به مناسبت روز ملی صنعت برق، اظهار داشت: تأسیس نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در تولید انرژی پاک در کشور در سال‌های گذشته مدنظر بود و تلاش شده تا با اجرای طرح‌های تشویقی و تسهیل در فرآیندهای تأسیس این نیروگاه‌ها زمینه فعالیت در این حوزه در کشور فراهم شود.

وی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه قزوین و وجود اقلیم‌های متفاوت در این استان موجب شده است تا ظرفیت تولید انرژی پاک در نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بسیار خوب باشد و امروز تنها در حوزه نیروگاه‌های بادی بیش از دو هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: این در حالی است که از این میزان ظرفیت تنها ۱۳۴ مگاوات برق تولید می‌شود و تنها دو طرح تونل بادی در استان فعال‌شده‌اند.

بهادیوند با اشاره به مشکلاتی که سرمایه‌گذاران در مسیر تأسیس نیروگاه‌های تولید انرژی پاک در استان دارند، اظهار داشت: متعهد نبودن سرمایه‌گذاران از مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم  که صدور ۶۱ مجوز تأسیس نیروگاه بادی بدون این‌که به مرحله اجرا برسد شاهدی بر این مدعا است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی نیز قزوین دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که تنها در نیروگاه کهک امروز ظرفیت تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق ایجادشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین  بیان کرد: فرآیند تأسیس نیروگاه‌های بادی و خورشیدی امروز در قزوین با شرایط ویژه اجرایی می‌شود و از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال و مراحل صدور مجوز و آغاز فعالیت بسیار تسهیل شده است.

بهادیوند چگینی عنوان کرد:با فعالیت‌هایی که طی چند سال گذشته در این حوزه در قزوین انجام‌شده است خوشبختانه امروز می‌توانیم خود را جزو برترین‌ها درزمینهٔ تأمین انرژی برق در کشور بدانیم و بر اساس مطالعات انجام‌شده میزان تلفات برق در شبکه توزیع در استان امروز به زیر هفت و نیم درصد رسیده است که میانگین‌ها در کشور رقمی بین ۱۰ تا ۱۶ درصد را نشان می‌دهد.

وی گفت: باوجود این‌که بیش از ۷۴ درصد مشترکین برق ما در قزوین، صنایع هستند اما میزان قطعی و خاموشی برق در استان بسیار کم است و خوشحالیم که با افزایش خدمات و پست‌های توزیع نیروی برق توانسته‌ایم نیاز این صنایع بزرگ و پرمصرف را در استان تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین بیان کرد: در مناطقی که به دلیل وجود واحدهای صنعتی احتیاج بیشتری به شبکه توزیع نیروی برق وجود داشت پست برق تأسیس‌شده است و تلاش کردیم تا مشترکین ما در بعد صنعتی و خانگی دغدغه‌ای برای تأمین انرژی موردنیاز خود نداشته باشند.

بهادیوند گفت: در حال حاضر شرکت برق استان قزوین بیش از۱۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌ها وادارات قزوین مطالبه مالی دارد که با پرداخت این مطالبات زمینه برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم فراهم می‌شود.

وی گفت: بیش از ۶۱۳ هزار مشترک برق در استان قزوین تحت پوشش شبکه توزیع نیروی برق هستند و توان تولید و ظرفیت ویژه استان قزوین به حدی است که می‌توانیم نیاز استان‌های همسایه را نیز در این خصوص تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در کنار مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از ادارات و صنایع سال گذشته ما نزدیک به ۸۷ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و همکاران مجموعه داشتیم که خوشبختانه توانستیم این رقم را پرداخت کنیم و امروز در وضعیت خوبی در این خصوص قرار داریم.

کد خبر: ۱۶٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha