۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
گزارش ریزش متروپل باید شفاف تر مطرح می شد
نماینده مردم محلات در مجلس:

گزارش ریزش متروپل باید شفاف تر مطرح می شد

سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس با انتقاد از برخی بندهای گزارش عمران درباره ریزش متروپل گفت: گزارش ریزش متروپل باید شفاف تر مطرح می شد.

به گزارش بازار، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه فروریزش متروپل ضمن قدردانی از زحمات کشیده شده در تنظیم گزارش مذکور گفت: باید عرض کنم که برخی از موارد مندرج در گزارش باید شفاف تر مطرح می شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم افزود: اشاره کلی گزارش به افراد متخلف باید شفاف باشد و مشخص شود این افراد چه کسانی هستند که در اوج کرونا، پروانه دوم را برای پروژه صادر کرده اند و ۲۲ هزار متر به ۵۰ هزار متر تبدیل شد و تعداد واحدهای پروژه افزایش یافت و چه کسی این مجوزها را صادر کرده و آمده که با وجود مخالفت برخی سازمان ها، این اتفاق رخ داده است. لازم است ذکر شود برخی سازمان ها یعنی کدام سازمان ها! و اینگونه ادبیات مغایر شفافیتی است که ما دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: ما در سعادت آباد، پلاسکو، برج چالوس و نمونه های دیگر، مشکلات عمرانی ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز داشتیم و حالا شاهد معضل متروپل هستیم. ما بعد از حادثه پلاسکو در مجلس، شهرداری ها را مکلف کردیم تا توانایی های خود را در این زمینه افزایش دهد یا تجهیزات لازم را برای مقابله با معضلات تامین کند و باید مشخص شود چه کسی در این زمینه کوتاهی کرده است.

سلیمی با اشاره به بندی از گزارش درخصوص مداخله افراد حقیقی و حقوقی تصریح کرد: باید به شفافیت آورده شود که چه کسی مداخله کرده است و آیا واقعاً رشوه ای پرداخت شود تا پروژه ادامه یابد؟ و کسی که رشوه داده چه کسی است؟ و اینها را باید بگویند تا اینکه قوه قضائیه بتواند برخورد کند. همچنین در ماده ۱۹ آورده شده که تخلفات اداره انتظامی برای برخی اشخاص محرز است، اما نگفته اند که برخی اشخاص، چه کسانی هستند که قوه قضائیه بتوانند آن را پیگیری کند. همچنین در پاراگراف آخر گزارش نیز آمده است که پیشنهادات را برای جلوگیری از تکرار حوادث مطرح کنید و اینگونه تذکرات برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه است.

وی در بخش پایانی تذکر خود با اشاره به روند مذاکرات برجام گفت: این مسئله و تغییراتی که در آن اتفاق افتاده است، باید در مجلس مطرح شود و براساس اصول ۷۷، ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی، باید در مجلس تصویب شود و این توافق هر چه که هست حتما در مجلس بیاید و حالا نیز مجلس از مفاد آن آگاه نیست، باید حتما موافقت نامه ها و مصوبات را مصوب کند.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha