۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
 فروش مرغ تولیدکنندگان به عراق کمتر از ۶۰ هزار تومان است
رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر:

فروش مرغ تولیدکنندگان به عراق کمتر از ۶۰ هزار تومان است

گرگان- اردلان، رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر گفت: مرغ ایران توسط کشور عراق کمتر از ۶۰ هزار تومان خریداری می شود ولی همین مرغ در بازار عراق ۷۵ هزار تومان فروخته می شود.

شروین اردلان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مشکلات صادرات جوجه، تخم مرغ و مرغ رفع نشده، اظهار کرد: موضوع مشکلات صادرات به گوش ما هم در حد تبصره و مصوبه رسیده اما عملا هنوز صادراتی انجام نشده است.

وی با تاکید بر هماهنگی بین گمرک، دامپزشکی و سایر دستگاه های اجرایی ادامه داد: در گذشته تنها شرکت های تولیدی مرغ آرین اجازه صادرات داشت اما حالا این محدودیت برداشته شده اما صادرات مرغ به کشورهای همسایه بدون جوایز صادراتی ارزنده ممکن نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

اردلان با بیان اینکه تقاضای مردم است که قیمت مرغ را تعیین می کند، گفت: قیمت خرید تضمینی پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی گلستان حدود ۳۸ هزار تومان اعلام شده که این خرید تنها شامل ۲۰ درصد محصول تولیدکننده هاست.

وی افزود: این حمایت اداره پشتیبانی و امور دام از تولیدکننده ها امیدی در دل بخش خصوصی ایجاد کرده تا توان مالی آنها برای تولید در ماه های آینده وجود داشته باشد.

رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر گفت: اگر این حمایت و خرید تضمینی با همین قیمت انجام شود تولید کننده حداقل مقداری از مرغ های خود را به قیمت مناسب تری فروخته است و می تواند امیدوار باشد که ضرر کمتری ببیند.

اردلان در خاتمه یادآور شد: اگر این خرید تضمینی انجام نشود ممکن است مرغداری ها ضرر زیادی کنند و برای دوره بعدی جوجه ریزی نداشته باشند که در این صورت با کمبود مرغ در کشور روبه رو خواهیم بود.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha