۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
رفع موانع صدور مجوز محدوده‌های معدنی و اکتشافی واگذار شده زنجان
معاون سازمان صمت استان زنجان خبرداد؛

رفع موانع صدور مجوز محدوده‌های معدنی و اکتشافی واگذار شده زنجان

زنجان- معاون سازمان صمت استان زنجان گفت: موانع صدور مجوز محدوده‌های معدنی و اکتشافی واگذار شده از طریق مزایده که به دلیل اجرای بخشنامه گون از طریق منابع‌طبیعی استان متوقف بود، مرتفع شد.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، نسرین خان‌محمدی گفت: بر اساس مصوبات جلسه کارگروه تعامل استانی انجام فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های منابع‌طبیعی که با حضور مدیرکل دفتر امور اکتشاف معاونت معدنی وزارت صمت و مدیرکل سازمان منابع‌طبیعی کشور در استان برگزار شد، مشکلات کلی معادن و محدوده‌های اکتشافی استان مرتفع شد.

وی تصریح کرد: در این راستا برای محدوده‌های معدنی که قبل از صدور مصوبه گون (سال ۹۷) مجوز منابع طبیعی صادر شده است، مجوز عرصه و اجازه فعالیت اکتشافی و استخراجی صادر می‌شود.

خانمحمدی با اشاره به سایر مصوبات این جلسه، عنوان کرد: برای جلوگیری از فرآیند تطویل اخذ مجوز عرصه که موجب ابطال اعتبار پروانه‌های اکتشاف می‌شد، ارائه مجوز عرصه‌های اکتشافی در مهلت زمانی تعیین شده اقدام می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان زنجان یادآور شد: بر این اساس مدت زمان صدور مجوز عرصه اکتشاف که پیش از این شش ماه تا یک سال به طول می‌انجامید، در مدت زمانی ۱۰ روز تا حداکثر یک ماه از سوی منابع طبیعی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم موافقت اداره‌کل منابع‌طبیعی با توسعه سینه‌کارهای معدنی معادن مسبوق به سابقه، افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، منابع‌طبیعی ملزم به موافقت با توسعه سینه‌کارهای معدنی معادنی که قبل از بخشنامه گون در سال ۹۷ مجوز دریافت کرده‌اند، است.

خانمحمدی خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات این جلسه باعث فعال‌سازی معادن غیرفعال استان خواهد شد که امیدواریم زمینه توسعه معدنی و اکتشافی استان را فراهم کنند.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha