۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
تولیدات کشاورزی روستاییان بعد انقلاب ۴ برابر شده است

تولیدات کشاورزی روستاییان بعد انقلاب ۴ برابر شده است

قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: در طی ۴۰ سال گذشته با توسعه زیربنایی در روستاها، ‌ تولیدات کشاورزی هم بیش از ۴ برابر شده است.

به گزارش بازار، مجتبی پالوج قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در نمایشگاه ”همه با هم“ که به بررسی دستاورهای انقلاب اسلامی می‌پردازد، گفت: حوزه کاری ما به طور تخصصی محرومیت‌زدایی نیست و بیشتر در زمینه کشاورزی است، اما خروجی پروژه‌های ما به مردم روستایی کمک می‌کند ما کارهایی در مباحث زیربنایی، ترویجی و دانشی انجام می‌دهیم که به بیشتر شدن دانش کشاورزان و افزایش تولید کمک می‌کند.

پالوج افزود: در ۴۰ سال گذشته تولیدات کشاورزی بیش از چهار برابر شده و از ۲۵ میلیون تن به حدود ۱۲۵ میلیون تن هم رسیده که این به محرومیت زدایی و تولید ناخالص داخلی کمک می‌کند.

تولیدات کشاورزی روستاییان بعد انقلاب ۴ برابر شده استقائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در ادامه گفت: فلسفه جهاد کشاورزی ساخت زیربناهایی مثل برق، آب و راه بود که در کنار این‌ها کارهای فرهنگی، اجتماعی و توسعه کشاورزی هم در مناطق محروم انجام می‌دهد و نتیجه اقدامات این که امروز می‌بینیم چه تعداد از روستاها دارای آب و برق شده و چه مقدار راه سازی انجام شده است.

پالوج سپس تصریح کرد : روستاها کانون تولید کشاورزی هستند و باید رویکرد یکپارچه در توسعه کشاورزی و وستایی داشته باشیم و کارکرد روستا را به عنوان قطب تولید محور تعریف کنیم.

قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی درباره برگزاری نمایشگاه همه با هم نیز تاکید کرد: امیدوارم این نمایشگاه بتواند اهمیت روستا را به تصویر بکشد، جایی که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند و تولید کشور را شکل می‌دهند، امنیت غذایی حاصل دسترنج کشاورزان و روستاییان است.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha