با تکمیل طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام، می‌توان به رشد اقتصاد امیدوار بود
رئیس اتاق یاسوج:

با تکمیل طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام، می‌توان به رشد اقتصاد امیدوار بود

رئیس اتاق یاسوج می‌گوید: این خلاف رشد سال‌های قبل است؛ اما با تکمیل طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام استان می‌توان به رشد ۲ تا ۳ درصدی امیدوار بود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: رشد ۹ درصدی در حالی برای اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده که شاخص رشد سال‌های گذشته صفر و حتی منفی بوده است.

کیانی پور در شصت و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد که با دستور کار چگونگی تحقق رشد اقتصادی استان به ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، افزود: تعداد زیادی از طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام در استان وجود دارد که اگر این طرح‌ها خصوصاً در حوزه پتروشیمی به نتیجه برسند، می‌توانیم امیدوار به رسیدن به رشد ۲ یا ۳ درصدی باشیم که کار بزرگی تلقی می‌شود.

در ادامه این نشست چالش‌های استان برای رسیدن به این میزان رشد مورد بررسی قرار گرفت که چالش‌ها در سطح ملی، گسترش جمعیت سالمند و افزایش هزینه‌ها بر بودجه سلامت دو چالش مهم مطرح شده بود.

همچنین در این نشست اشاره شد که استان کهگیلویه و بویراحمد در تورم اقلام خوراکی رتبه اول کشور را دارد.

در نشست شورای دولت و بخش خصوصی همچنین به ۸ مگا پروژه‌ای اشاره شد که در سفر سال گذشته عبدالملکی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مصوب شد اشاره و اینکه تاکنون کار خاصی در زمینه این مگا پروژه‌ها انجام نشده است.

سید علی احمدزاده در این نشست با اشاره به در پیش بودن سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها پروژه‌های بزرگ و تحول‌زا آماده کنند تا در دومین سفر آقای رئیسی به استان ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور، اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شد و در حال مبادله موافقت‌نامه‌ها هستیم.

احمدزاده بیان اینکه کارهای بزرگ زیرساختی در استان ما شروع شده بیان کرد: دستگاه‌ها پروژه‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور دیده نشدند اما به رفع محرومیت از استان کمک می‌کند را جهت اختصاص اعتبار ارائه دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موافق طرح‌های توسعه واحدهای گلخانه‌ای هستیم و شهرک گلخانه‌ای در مناطق مستعد استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشکلات گلخانه‌داران را بررسی و حل کند، گفت: امکاناتی که به شهرک‌های صنعتی داده شده برای گلخانه‌داران هم در نظر گرفته شود.

احمدزاده بیان کرد: در انجام پروژه‌های بخش اقتصادی نباید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌ها غافل شویم.

وی با بیان اینکه در شهرهای گچساران و دهدشت پتروشیمی ابر پروژه تعریف شده، گفت: بویراحمد نباید از توسعه عقب بماند که احداث پروژه نفت و گاز مختار آغاز خوبی برای مرکز استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین خطاب به مدیران با بیان اینکه وظایف خود را انجام داده و به گردن دیگران نیندازند، گفت: اگر در انجام وظایف با مشکل مواجه شدید از من یا معاون اقتصادی بخواهید تا به شما کمک کنیم.

وی عنوان کرد: مدیران از جوسازی‌ها که در استان زیاد است هراسی نداشته باشند و برنامه‌های خود را در جهت توسعه استان انجام دهند.

احمدزاده در پایان در خصوص رشد ۹ درصدی حوزه اقتصادی استان گفت: رسیدن به رشد ۹ درصدی نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و همچنین سیستم بانکی استان است، ضمن اینکه از توان دانشگاه برای رشد ۹ درصدی اقتصاد بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹ درصدی در استان نیازمند هشت هزار میلیارد تومان هستیم که ۹۰ درصد این مبلغ در حال تحقق است.

شهابی نسب افزود: همچنین ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رشد اقتصادی نیاز است که با تعامل دولت و بخش خصوصی این امر محقق می‌شود.

وی تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رشد اقتصادی استان می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند.

شهابی نسب با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی بانک‌ها باید سهم منابع خود را مشخص کنند گفت: دعوت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی و تعامل با بانک‌ها می‌تواند در رسیدن به توسعه استان مؤثر باشد.

معاون اقتصادی استاندار هم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مأمور انجام بخش‌های مختلف اقتصادی خود هستند.

عسکری تأکید کرد: ایجاد تشکل‌های مردمی و هدفمند از دیگر راهکارهای رسیدن به توسعه است.

بررسی ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و رفع مشکلات بخش خصوصی و راهکارهای رفع موانع آنان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha