۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
احتمال اصلاح قیمت پالادیوم پس از پنج روز افزایش قیمت در بازار
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

احتمال اصلاح قیمت پالادیوم پس از پنج روز افزایش قیمت در بازار

با افزایش نسبی قیمت فلزات طی شبانه روز گذشته، پالادیوم نیز با رشدی ۰.۶۹ درصدی مواجه شده که با این حساب، جدول قیمت این فلز برای پنجمین روز از مجموع شش روز گذشته سبز پوش شد.

به گزارش بازار، با افزایش نسبی قیمت فلزات طی شبانه روز گذشته، پالادیوم نیز با رشدی ۰.۶۹ درصدی مواجه شده که با این حساب، جدول قیمت این فلز برای پنجمین روز از مجموع شش روز گذشته سبز پوش شد. با این حال، کاهش حجم در سمت صعودی قیمت ممکن است باعث نگرانی شود.

قیمت پالادیوم به دنبال کاهش موارد همه گیری کرونا و سویه اومیکرون و بهبود شرایط بازار در چین رخ داده که تقاضا برای فلزات صنعتی در این کشور را افزایش داده است. با این افزایش قیمت، پالادیوم به بالاترین حد خود در ۱۴ هفته نزدیک می شود.


پیش بینی قیمت پالادیوم

احتمال اصلاح قیمت پالادیوم پس از پنج روز افزایش قیمت در بازار

به نظر می رسد که پایان گُوِه نزولی قیمت (رنگ آبی) با تکامل گوه صعودی مطابقت داشته باشد؛ به طوری که قیمت در حال حاضر مقاومت ۲۲۷۷ دلاری را آزمایش کرده و نشان دهنده پایان حرکت تکمیل اولین گوه است.

شکسته شدن قیمت به بالای این سد، مسیر را به سمت مقاومت ۲۴۲۴ دلار باز خواهد کرد. اگر پیشروی قیمت ادامه یابد، سد ۲۵۹۶ تشکیل شده توسط اوج ۲۱ مارس به عنوان یک هدف اضافی، قبل از در دسترس قرار گرفتن ۲۷۱۹ دلار، وارد ترکیب خواهد شد.

اگر خرس‌ها در برابر پیشروی در مقاومت ۲۲۷۷ دلار، یعنی جایی که مرز بالایی گوه صعودی قرار دارد، از خود مقاومت نشان دهند. در این صورت، اصلاح قیمت، لبه پایینی گوه را در نقطه ۲۱۴۶ دلار به عنوان هدف بعدی خرس ها وارد عمکل می کند. اگر این حمایت از بین برود نیز، تکامل گوه کامل خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha