۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
روند اشتغال‌زایی در کشور مناسب نیست| انتقاد از وضعیت اجرای قوانین حوزه اشتغال
رئیس کمیته اشتغال مجلس:

روند اشتغال‌زایی در کشور مناسب نیست| انتقاد از وضعیت اجرای قوانین حوزه اشتغال

رئیس کمیته اشتغال مجلس، روند اشتغال‌زایی را در کشور مناسب ندانست و گفت: در این مسیر سیاست بانک‌ها بسیار انقباضی است و این سبب شده عملا تسهیلات در این حوزه را را پرداخت نکنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی با انتقاد از وضعیت اشتغال‌زایی در سال جدید، گفت: اگرچه مجلس در قانون بودجه تبصره‌های را به اشتغال‌زایی اختصاص داده اما هنوز تبصره ۱۸ را دستگاه‌ها اجرا نکرده اند لذا این انتقاد به دولت وارد است، درواقع با گذشت ۵ ماه از سال شرایط و آیین‌نامه‌های اجرای تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه -که بیشترین تسهیلات اشتغال‌زایی را در خود جای داده -هنوز ابلاغ نشده‌اند هرچند دستگاه‌ها کار خود را در حوزه اشتغال‌زایی بصورت محدود و با بودجه پایینی -که در دست دارند- انجام می‌دهند اما روند اشتغال‌زایی را در کشور مناسب نمی‌بینم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌عنوان رئیس کمیته اشتغال مجلس روند اشتغال‌زایی را در کشور مناسب نمی‌بیند، افزود: در این مسیر سیاست بانک‌ها بسیار انقباضی است و این سبب شده عملا تسهیلاتی -که مکلف به پرداخت آن هستند- را پرداخت نکنند.

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام قابل‌ملاحظه‌ای از سوی مسئولان برای ایجاد اشتغال صورت نمی‌گیرد. دولت در حین آنکه می‌خواهد اقتصاد و حجم نقدینگی را در کشور کنترل کند باید مراقب باشد لطمه‌ای به فرآیند ایجاد اشتغال نیز نزند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha