۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
آیا اخبار برجام در تکانه های مثبت بازار نقش داشته است؟ کدام  سهم ها مستعد رشد هستند
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

آیا اخبار برجام در تکانه های مثبت بازار نقش داشته است؟ کدام سهم ها مستعد رشد هستند

نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار خود از لحاظ قیمتی به جذابیت های خوبی رسیده است به خصوص گزارش های خوبی که از گروه های مختلف مخابره شده است.

سمیه شوریابی؛ بازار: نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس اظهار داشت: شرایط بازار ماحصل ریزش شاخص از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد می باشد که حدود ۲۰۰ هزار واحد شاخص پایین آمد در حالی که این پایین آمدن، عملکردش در پرتفوها بیشتر از این می باشد.

رسیدن سهام به کف های قیمتی

نائینیان با توجه به رسیدن سهم ها به کف های قیمتی خود، تشریح کرد: شاخص و قیمت اکثر سهام به یک کف منطقی و تعادلی رسیده است که بعد از آن همراه شد با خبرهای مثبتی که از برجام آمد، پس بازار خود از لحاظ قیمتی به جذابیت های خوبی رسیده است به خصوص گزارش های خوبی که گروه های مختلف داده اند که گزارش های قابل دفاعی نیز هستند، ضمن اینکه p/e بسیاری از سهم ها مانند فولاد و بانک ملت به p/e های نزدیک سه رسیده اند و این نشان‌دهنده ارزندگی بازار در بسیاری از سهم ها می باشد که این همزمان شد با اخباری که از برجام مخابره می شود.

برجام و سناریو های محتمل

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به برجام، دو سناریو برای بازار متصور شد: توافق برجام حاصل شود و دیگر اینکه توافق برجام صورت نگیرد.

آیا اخبار برجام در تکانه های مثبت بازار نقش داشته است؟ کدام  سهم ها مستعد رشد هستند

نائینیان در صورت انجام توافق تأکید کرد: به نظر می‌رسد که این بار جدی تر از قبل برای مذاکره حاضر شده اند، در این صورت ما می‌توانیم امیدوار باشیم به گروه های ریالی که گروه های معروف بازار هستند که می‌توان به گروه های بانکی، خودرویی، سیمانی، غذایی و ... اشاره کرد.

نائینیان با عنوان کردن سناریو دوم که در صورت حاصل نشدن برجام می باشد ابراز داشت: در حال حاضر با سیاست هایی که آمریکا و فدرال رزرو در پیش گرفته اند و بالا بردن نرخ بهره و نیز تقویت شاخص دلار، شاهد این هستیم که احتمالاً ریزش بیشتری را در کامودیتی ها داشته باشیم و سهم های صادرات محور ما قطعاً دچار مشکلاتی خواهند شد هر چند که وضعیت سودآوری آنها وضعیت بدی نیست و همچنین کاهش قیمت نفت را در بازارهای جهانی نیز داشته ایم که این عوامل در کنار هم بخش بزرگی از بازار را تشکیل می دهند.

ارزندگی بازار

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه گروه های ریالی به کف قیمتی خود رسیده اند خاطر نشان کرد: در صورتی که به انجام برجام امیدوار باشیم به گروه های ریالی نیز می‌توان امیدوار بود چون به کف قیمتی خود رسیده اند و با خبرهای خوب برجامی می‌توانند رشد قابل توجهی را به ثبت برسانند هر چند که کلیت بازار، حتی سهم های دلاری نیز ارزنده هستند و در حال حاضر بخش بزرگی از بازار ارزندگی و جذابیت لازم را برای خرید در این قیمت ها دارا می باشد.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha