۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
توجه به اهلیت خریداران سهام خودروسازان مولفه مهم در واگذاری
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

توجه به اهلیت خریداران سهام خودروسازان مولفه مهم در واگذاری

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر در صنعت خودروسازی با مشکل مواجه شویم، آسیب جدی به کشور وارد می‌شود زیرا میزان تقاضای بازار خودرو را نمی‌توان با واردات تامین کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره واگذاری شرکت‌های خودروسازی، گفت: در واگذاری خودروسازی‌ها باید احتیاط کرد زیرا در حال حاضر که بخش اعظمی از سهام این شرکت‌ها در اختیار دولت است، یک نظارت، مدیریت یا تحویل محصولی انجام می‌گیرد چه بسا ممکن است پس از واگذاری به جایی برسد که دولت هیچ‌گونه مدیریتی نتواند داشته باشد و اگر این شرکت‌ها زیان‌ده باشند نیز ممکن است بخش خصوصی آن‌ها را تعطیل کند و تعطیل کردن این شرکت‌ها موضوعات اجتماعی و... در پی دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واگذاری خودروسازان مخالف نبوده و موافق نیز هستم اما این امر باید با تدبیر صورت گیرد، افزود:در واگذاری ها باید به موضوع اهلیت توجه شود و باید مشخص شود که خودروسازی‌ها به چه کسی واگذار شود؛ قطعه سازان یا و... و.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در اهلیت و تخصص افراد باید دقت کرد تا به افرادی واگذاری سهام انجام شود که توانایی انجام کار را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صنعت خودروسازی صنعت مهم و مادری است و با برخی از صنایعی که پس از واگذاری دچار آسیب شدند، قابل مقایسه نیست، ادامه داد: اگر در این صنعت با مشکل مواجه شویم، آسیب جدی به کشور وارد می‌شود زیرا میزان تقاضای بازار خودرو را نمی‌توان با واردات تامین کرد و فشار ارزی شدیدی به کشور وارد می‌شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha