۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
باربیکیو و انواع آن+کد تخفیف خرید

باربیکیو و انواع آن+کد تخفیف خرید

قطعا اکثر ما در پاسخ به این سوال که کباب پز چیست، فکر می کنیم کباب پز وسیله خاصی است که می توان با آن انواع کباب را تهیه کرد، بله درست است، اما به تنهایی نمی توان به این معنا بسنده کرد.

به گزارش بازار، قطعا اکثر ما در پاسخ به این سوال که کباب پز چیست، فکر می کنیم کباب پز وسیله خاصی است که می توان با آن انواع کباب را تهیه کرد، بله درست است، اما به تنهایی نمی توان به این معنا بسنده کرد. کباب پز نیز مانند کباب کردن، کباب کردن، زغال خوری و ... یکی از روش های طبخ گوشت و کباب محسوب می شود و برخی کباب را نوعی پخت و پز می دانند. باربیکیو انواع مختلفی دارد که پر کاربرد ترین آن باربیکیو فلزی میباشد. کباب پزهمچین در اشکال متنوعی نیز در بازار وجو دارد که به انواع کوچکتر و قابل حمل ان منقل کباب نیز گفته میشود.

در واقع بیشتر گوشت هایی که درشت و استخوان دار هستند روی باربیکیو تهیه می شوند، البته علاوه بر گوشت می توانید انواع ماهی، سبزیجات و ... را روی کباب پز تهیه کنید تا بهتر کباب کنید. پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع کباب پز و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

باربیکیو چه کاربردی دارد؟

کباب از جمله وسایلی است که برای پخت و پز استفاده می شود یا همانطور که قبلا گفتیم در واقع کباب نامی است که به نوعی روش پخت اطلاق می شود. در این روش پخت می توانید انواع گوشت ها را در مقابل حرارت غیر مستقیم شعله ها روی میله های فلزی قرار دهید تا گوشت شما به خوبی پخته و برشته شود.

در نظر داشته باشید که برخی از مدل های باربیکیو دارای سیستمی هستند که می توان از آن برای روشن کردن آتش به راحتی استفاده کرد، اما برخی از مدل های دستی برای روشن کردن آتش به ذغال چوب و مواد محترقه نیاز دارند.

باربیکیو و انواع آن+کد تخفیف خرید

فواید باربیکیو

پس از آشنایی با کاربرد کباب پز و دریافت پاسخ این سوال که باربیکیو چیست یا کباب پز چیست، به بررسی فواید کباب پز می رویم.

  • پختن گوشت به روش باربیکیو باعث می شود که گوشت کاملا خشک نشود و آبدار شود.
  • پختن گوشت روی باربیکیو به گوشت شما طعم دودی جذابی می دهد که طرفداران زیادی دارد.
  • با استفاده از باربیکیو می توانید حرارت مورد نیاز برای نوع گوشت را تنظیم کنید.
  • با کباب‌پزی می‌توانید با خیال راحت‌تر آشپزی کنید و دیگر نگران سوختن دست‌هایتان نباشید.
  • باربیکیوها قابلیت قطع سیستم اتوماتیک را دارند.

باربیکیو و انواع آن+کد تخفیف خرید

انواع باربیکیو

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست، به سراغ انواع کباب می رویم. کباب پزها بر اساس سوختی که مصرف می کنند انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به باربیکیو زغالی، کباب پز گازی، باربیکیو سنگی، باربیکیو آپارتمانی و ... اشاره کرد که بعد از این سوال که باربیکیوچیست، موضوع انواع باربیکیو پرتکرارترین موضوع مربوط به باربیکیواست.

  • باربیکیو گازی

این مدل کباب پز انرژی مورد نیاز خود را از گاز شهری تامین می کند و در مواد مختلف از جمله چدن، آجر، فولاد و ... تولید می شود و برای منازل و آپارتمان های شهری، کباب پز گازی بهترین گزینه است. می توانید باربیکیوهای گازی را در حیاط، تراس، پشت بام نگهداری کنید. یکی از ویژگی های این مدل که آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی تمیز می شوند و نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی برای تمیز کردن آنها ندارید.

  • باربیکیو زغالی

اگر از ما بپرسند پرطرفدارترین کباب ها کدامند، کباب های زغالی را مثال می زنیم. کباب یا گوشتی که روی کباب زغالی تهیه می شود طعم بسیار مطبوع تری دارد و اکثر مردم کباب های روی زغال را بیشتر دوست دارند.

یکی از مزیت های کباب پز زغالی این است که کباب های ذغالی غذا را به آرامی می پزند و این باعث نرم شدن کباب ها می شود. غذاهایی که روی باربیکیوهای زغالی تهیه می شوند طعم دودی بسیار مطبوع تری دارند و در دو مدل آجری و سنگی و از همه مهمتر قابل حمل و قابل حمل بودن تولید می شوند.

اما متاسفانه این نوع کباب پزها دود زیادی ایجاد می کنند و از این نظر می توان گفت برای خانه های ویلایی مناسب خواهند بود و روشنایی آن ها کمی زمان می برد.

  • باربیکیو سنگی و گابیونی

یکی دیگر از انواع باربیکیو، باربیکیو سنگی می باشد. شاید تا به حال به نام این نوع باربیکیو ها نشیده باشید، باربیکیو های گابیونی مدلی از باربیکیو های سنگی هستند. گابیون ها انواع سبد های توری هستند که درون آن ها از مصالح سنگی است، باربیکیو های سنگی ظاهر بسیار متفاوت تر ی را برای حیاط منزل شما ایجاد می کنند و جلوه های بسیار زیبایی دارند.

  • باربیکیو آجری

این نوع کباب پزها به گونه ای ساخته می شوند که محفظه ای در داخل دیواری آجر مانند قرار می گیرد و همین عامل باعث می شود گرد و غبار و دود حاصل از سوختن گریل ها در این محفظه آجری محبوس شود. می توانید به راحتی از این نوع باربیکیوها در بالکن یا حیاط خلوت خود استفاده کنید.

  • باربیکیو برقی

در باربیکیوهای برقی دیگر خبری از زغال و گاز نیست و در نتیجه از آتش و شعله استفاده نمی شود. در این مدل کباب پزها باید کباب پز خود را در محلی قرار دهید که به پریز برق دسترسی داشته باشید و به همین دلیل امکان قرار دادن آن وجود دارد. جای این نوع کباب پزها هست، اکثر مدل های کباب پز خانگی به همین صورت است. باربیکیو برقی یکی دیگر از انواع کباب پزهای موجود در بازار است.

تفاوت بین باربیکیوو گریل گوشت

در واقع دو روش برای پخت کیک وجود دارد که با روش باربیکیو که با آن آشنا هستید در روش کباب کردن گوش مستقیماً در معرض حرارت آتش قرار می گیرد اما در روش باربیکیو این اتفاق نمی افتد و به طور غیر مستقیم گوشت شما روی شعله قرار داده می شود.

در ضمن در کباب کردن گوشت باید حرارت شعله زیاد باشد به همین دلیل گوشت شما در مدت زمان بسیار کمتری آماده می شود و باعث خشک شدن و نرم شدن گوشت شما می شود. انتخاب هر یک از این روش ها فقط به ذائقه شما بستگی دارد، برخی گوشت های آبدار را ترجیح می دهند و برعکس، برخی دیگر ترجیح می دهند گوشتشان سفت تر و خشک تر باشد.

منبع:سوبیا

کد خبر: ۱۶۶٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha